סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סונדר פיצ'איי מנכ"ל גוגל בכנס המפתחים של החברה מאי 2023
מנכ"ל גוגל סונדאר פיצ'איי (בלומברג)

מ-OpenAI ועד גוגל: 20 ענקיות ייאבקו בפייק ניוז שיופץ באמצעות AI בקמפייני בחירות בעולם

מטא, אמזון, ARM וגם טיקטוק, סנאפ ו-X: עשרים ענקיות טכנולוגיה הכריזו על התחייבות משותפת להילחם במידע שגוי שיופץ באמצעות AI בקמפייני בחירות. השנה צפויות להתקיים ברחבי העולם בחירות ביותר מ-40 מדינות, וההתפתחות המהירה של בינה מלאכותית מעוררת חשש מהשימוש שייעשה בטכנולוגיה

קבוצה של 20 חברות טכנולוגיה מובילות הכריזו אתמול (ו') על התחייבות משותפת להילחם במידע שגוי שיופץ באמצעות AI בקמפייני הבחירות שיתקיימו השנה ברחבי העולם, כך לפי דיווח ב-CNBC.
החברות שחתמו על ההתחייבות כוללות את מיקרוסופט, מטא, גוגל, אמזון, IBM, אדובי ויצרנית השבבים ARM. גם חברות הסטארט אפ בתחום OpenAI, אנת'רופיק ו- Stability AI הצטרפו למאמץ לצד חברות מדיה חברתית כמו סנאפ, טיקטוק ו-X.
בתעשייה מתכוונים לפעול במיוחד נגד השימוש ב"דיפ פייק", כלומר בשימוש בתמונות או בסרטונים מזוייפים של המועמדים. החברות הסכימו על שמונה סעיפים, ביניהם מאמצים לזיהוי ומניעת הפצה בפלטפורמות שלהן של התכנים הבעייתיים ושקיפות לגבי ההליכים.
השנה מתוכננות להתקיים בחירות ביותר מ-40 מדינות עם כ-4 מיליארד אנשים בעלי זכות בחירה. אולם, העלייה בתכנים המיוצרים על ידי בינה מלאכותית הגבירו את החשש להתערבויות בבחירות ולהפצת מידע שגוי. לפי חברת המחקר קלריטי, מספר סרטוני הדיפ פייק שנוצרו זינק ב-90% לעומת שנה קודם לכן. "יש סיבה לחשש הרציני שישתמשו ב-AI כדי להוליך שולל את המצביעים", אמר הסנטור הדמוקרטי ג'וש בקר. "מעודד לראות שהחברות הללו מרימות את הכפפה, אך בינתיים אין יותר מדי פרטים, כך שקרוב לוודאי שנצטרך חקיקה להבהיר את התקנות".
ההודעה על ההתחייבות התפרסמה יום לאחר שחברת OpenAI, היוצרת של הצ'טבוט ChatGPT, הכריזה על השקת סורה – המודל החדש של ליצירת סרטונים באמצעות בינה מלאכותית גנרטיבית. סורה עובדת בצורה דומה למחולל התמונות של החברה, DALL-E. המשתמשים צריכים להקליד תיאור של הסצנה שהם רוצים וסורה יציג בתמורה סרטון באיכות גבוהה. סורה יכול גם לייתר סרטונים מתמונות סטילס.
"הדמוקרטיה מתבססת על בחירות בטוחות ומאובטחות", אמר קנט ווקר מגוגל. לדבריו, ההתחייבות משקפת את המאמצים של התעשייה להתמודד עם "מידע שגוי על הבחירות המיוצר מ-AI ושוחק את האמון". כריסטינה מונטגומרי, מנהלת הפרטיות והאמון ב-IBM הוסיפה כי בשנה זו של בחירות "יש צורך בנקיטת צעדים מוחשיים ומשותפים כדי להגן על אנשים וחברות מהסיכונים המוגברים של תכנים מטעים המיוצרים על ידי AI".