סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

גיימריסט
סוני חשפה פרטים חדשים על משקפי ה-VR לפלייסטיישן 5

המשחק הראשון המיועד למשקפיים הללו הוא "Horizon Call of the Mountain". החברה פרסמה את המפרט הטכני של המכשיר, אך טרם הודיעה על מחיר או תאריך השקה. משקפי הפלייסטיישן VR המקוריים מכרו יותר מ-5 מיליון יחידות מאז 2016

סוני הכריזה על מידע חדש בנוגע למשקפי המציאות המדומה החדשים שלה בכנס האלקטרוניקה CES 2022. ג'ים ראיין (Jim Ryan), ראש חטיבת הגיימינג של סוני, הודיע כי באופן לא מפתיע, שמם הרשמי של המשקפיים הוא PSVR2. "זו תהיה חוויה של הדור הבא", הוא ציין. סוני לא נקבה במחיר המשקפיים וגם לא ציינה תאריך השקה מיועד.
סוני נמנעה מלחשוף את מראה המכשיר, אך הכריזה על חלק מהמפרט הטכני של המכשיר: רזולוציית המשקפיים היא 2000X2040 פיקסלים בכל עין בקצב רענון בין 90 ל-120 פריימים בשנייה, תלוי במשחק. מסכי המשקפיים פועלים בטכנולוגיית OLED ומציגים שדה ראייה של 110 מעלות (שדה הראייה האנושי המלא הוא כמעט 180 מעלות). המשקפיים החדשים כוללים מצלמות שעוקבות אחר, שלטי המכשיר, תנועות הידיים של המשתמש והכיוון בו הוא מביט, ללא צורך בחיישנים חיצוניים להתמצאות במרחב הווירטואלי.
(אירוע ההשקה של סוני ב-CES)
אחת התכונות החדשות שהציגה סוני היא פידבק במשקפי ה-VR עצמם, בעזרת מנוע רטט שיכול לדמות את המתרחש במשחק - למשל, עלייה בלחץ הדם של הדמות ברגעי מתח או כאשר חפצים חולפים קרוב לראש של הדמות. המשקפיים גם יעקבו אחר תנועות העיניים של השחקן, ויאפשרו לו לו ליצור קשר עם סביבתו גם בדרך זו. המכשיר גם יתמוך באודיו 3D, שמציע סאונד מציאותי יותר.
יצרנית הפלייסטיישן גם הציגה חלק קטן ממשחק VR חדש שנקרא "Horizon Call of the Mountain" - שמתרחש באותו עולם פוסט-אפוקליפטי של המשחק "Horizon: Zero Dawn" מ-2017. המשחק עוקב אחר דמות חדשה, אם כי אלוי (Aloy), הגיבורה של המשחק המקורי, צפויה להופיע גם כן. המשחק מפותח על ידי שנייים מהאולפנים שבבעלות סוני: גרילה (Guerrilla), מפתחת המשחק הראשון בסדרה, ופיירספרייט (Firesprite), שסוני רכשה בשנה שעברה. החברה טרם חשפה תאריך השקה למשחק:
סוני השיקה את הדור הראשון של ה-PSVR בשנת 2016 תמורת כ-400 דולר. החברה מכרה חמישה מיליון יחידות כאביזר משלים לקונסולת הפלייסטיישן 4. בשנים הראשונות, המכשיר היה יותר פופולרי מכל משקפי ה-VR המיועדים למחשבי PC - מה שהפך את סוני למובילת שוק ה-VR לזמן-מה. הפלייסטיישן 5 לא תומך ישירות ב-PSVR, אך סוני הציעה מתאמים לכל המעוניינים.
(טיזר למשחק ה-VR של סוני)
משקפי ה-PSVR2 עשויים להיות אבן דרך בהפיכת המציאות המדומה למיינסטרים. עד כה, היה מחסור רב בתוכן איכותי למשקפי VR. מרבית משחקי המציאות המדומה כיום בשוק יחסית קלילים. הם לא דורשים זמן או מיומנות רבה ולרובם גם אין עלילה סוחפת. חברת Valve התגברה על כך כשהשיקה את המשחק "Half Life: Alyx", משחק מציאות מדומה מסדרת "Half Life" שזכה לשבחים והוכתר כפריצת דרך בעולם ה-VR.
המשחק "Horizon Call of the Mountain" יכול גם הוא לעודד רבים לרכוש ערכת VR, וכנראה לחצות את רף המכירות של ה-PSVR הראשון. נכון להיום, לסוני אין תחרות מצד מיקרוסופט - יצרנית האקסבוקס עדיין עומדת על הקווים ולא הצהירה על כוונתה להיכנס לעולם משחקי ה-VR. עם זאת, מיקרוסופט אכן מוכרת משקפי מציאות רבודה, המשמשים בעיקר ככלי מקצועי ולא מיועדים לגיימרים.