סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

נסגרה אפליקציית פופקורן טיים, בעבר ה"נטפליקס" של הצפייה הפיראטית

האפליקציה, שהושקה ב-2014, הפכה מהר מאוד לאחד השירותים הפופולריים ביותר שמעניקים גישה לתכנים לא חוקיים - עד כדי כך שב-2015 הזהירה נטפליקס את המשקיעים שלה מפני צמיחתה. אתמול שלחה הקבוצה שעומדת מאחורי פופקורן טיים הודעה לעיתונאים בה הכריזה על סיום דרכה

נסגרה אפליקציית פופקורן טיים (Popcorn Time), שזכתה בעבר לפופולריות ועזרה להפוך את הצפייה בסרטים פיראטיים וסדרות טלווזיה לפשוטה כמעט כמו צפייה בנטפליקס - כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג.
האפליקציה הושקה ב-2014 והפכה תוך שנה לאחד השירותים הפופולריים ביותר שמעניקים גישה לתכנים לא חוקייים, עד כדי כך שב-2015 הזהירה נטפליקס את המשקיעים מפני הצמיחה של האפליקציה. מנכ"ל נטפליקס ריד הייסטינגס, אמר אז כי "הפיראטיות ממשיכה להיות אחת המתחרות הגדולות שלנו".
יוצרי האפליקציה פרשו ממנה זמן קצר לאחר השקתה. לפי מיילים שפורסמו בעקבות הפריצה למחשבים של סוני גרופ, נראה שלרשויות אכיפת החוק היה תפקיד בהחלטה הזו. אולם, האפליקציה מבוססת על קוד פתוח - כך שמפתחים אחרים נכנסו ופרסמו גרסאות חדשות שלה.
1 צפייה בגלריה
אפליקציית פופקורן טיים
אפליקציית פופקורן טיים
אפליקציית פופקורן טיים
ב-2015 טען מפתח הקשור לפופקורן טיים כי השירות אינו אחראי לתכנים פיראטיים כי האפליקציה אינה מארחת בעצמה תכנים גנובים; במקום, התוכנה מציעה לינק למחשבים ברחבי העולם שמארחים את התכנים באמצעות מערכת שיתוף התכנים BitTorrent. "עולם הטורנטים היה פה עם מיליוני משתמשים הרבה לפנינו, והיה פה עם מיליארדי משתמשים הרבה אחרינו", אמר באותו הזמן.
אתמול (ג') שלחה הקבוצה שמאחורי האפליקציה הודעה לעיתונאים בה הכריזו על סיום דרכה. עם זאת, כפי שחזה אותו מפתח, תכנים פיראטיים ממשיכים להוות בעיה גדולה בהוליווד, שהתעצמה מאז פרוץ המגפה - כשסרטים רבים ויתרו על ההקרנה באולמות הקולנוע ועלו ישירות לשירותי הסטרימינג. אולפני הסרטים אמנם נוקטים לרוב בגישה אגרסיבית נגד הפיראטיות, אך בינתיים קמו חלופות רבות לפופקורן טיים.