סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף חג העצמאות 25.4.23 אנשי Wiz חוגגים את הגיוס הקודם
אנשי Wiz חוגגים את הגיוס הקודם (צילום: Brandon Luckain: Lucky Shot Media - courtesy of Wiz)

בלעדי
יוניקורן הסייבר וויז משלים סבב סקנדרי של מאות מיליוני דולרים

משקיעים ותיקים בחברת הסייבר, ששוויה מוערך ב-10 מיליארד דולר, מכרו חלק מאחזקותיהם בה. בין הגופים הרוכשים נמצאת קרן ההשקעות היפנית סופטבנק ויז'ן. וויז דיווחה לאחרונה שתגיע תוך מספר שנים לא רב לקצב מכירות של מיליארד דולר בשנה


יוניקורן הסייבר וויז (Wiz) משלים בימים אלה סבב גיוס סקנדרי, במסגרתו מכרו מספר משקיעים ותיקים בחברה חלק מאחזקותיהם, כך נודע ל"כלכליסט". שווי העסקאות נאמד על פי הערכה במאות מיליוני דולרים. במסגרת מכירת המניות הכסף אינו עובר לחברה או דרכה, אלא מתבצע באמצעות מכירה בין משקיעים. על פי הערכה, בין הגופים שרכשו את האחזקות נמצאת קרן ההשקעות היפנית סופטבנק ויז'ן, שזו הפעם הראשונה שהיא נכנסת להשקעה בחברה.
בגיוס האחרון שלה וויז הוערכה ב-10 מיליארד דולר וגורמים בשוק מעריכים שהעסקאות נעשו בשווי גבוה משמעותית. וויז דיווחה לאחרונה שהיא הגיעה לקצב מכירות שנתי של 350 מיליון דולר ב-2023 ומעריכה שתוך מספר שנים לא רב היא תגיע למכירות של מיליארד דולר בשנה.
עסקת הסקנדרי התבצעה מול חלק ממשקיעי החברה ולא מנהליה ועובדיה שמכרו חלק משמעותי מאחזוקתיהם בחברה. אחת המטרות בסבב הסקנדרי הנוכחי הוא רצונה של וויז להיערך להנפקה עם פחות משקיעים ברשימתה. סבב הסקנדרי המשמעותי האחרון בחברה היה ב-2021, אז רכשו קרן ההשקעות של סיילספורס ובלקסון ב-120 מיליון דולר השקעות של קרן סייברסטארטס של גילי רענן. בסבב הנוכחי הקרן לא מכרה אחזקות.
בשבועות האחרונים החברה החלה בפעילות משמעותית בשוק המיזוגים והרכישות ובכך להרחיב את היצע המוצרים שלה בשוק הסייבר. הרכישה הראשונה שהיא השלימה לאחרונה היא של Gem Security הישראלית, עסקה על פי שווי מדווח של 350 מיליון דולר שכללה גם את המענקים ודמי השימור לעובדי ומנהלי החברה הנרכשת.

בדרך לרכישת מתחרה ישירה

בנוסף החברה נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת אבטחת הענן האמריקאית לייסוורק (Lacework) – הרכישה המשמעותית ביותר שלה עד כה. החברות חתמו לאחרונה על מכתב הצהרת כוונות (Letter of Intention) ומצויות כעת בעיצומו של תהליך בדיקת נאותות מקיף. העסקה מוערכת בכ-150-200 מיליון דולר – בעוד ש-800 מיליון הדולר הנותרים בקופה של לייסוורק יחולקו בין משקיעי החברה.
לייסוורק הוקמה ב-2015 ונחשבת לחברה ותיקה בתחום אבטחת הענן. היא גייסה כ-1.9 מיליארד דולר, ובסבב הגיוס האחרון שנערך ב-2021 היתה שווה 8.3 מיליארד דולר. לפי הדיווחים, סך המכירות השנתיות (ARR) של החברה עומד על כ-100 מיליון דולר. מאחר ושתי החברות נמצאות בתחרות ישירה מאז הוקמה וויז, אין חפיפה בין מאגר הלקוחות שלהם – וההנחה היא כי 600 הלקוחות של לייסוורק כיום יהפכו להיות לקוחות וויז.
את וויז הקימו המנכ"ל אסף רפפורט, סמנכ"ל המוצרים ינון קוסטיקה, סמנכ״ל הטכנולוגיות עמי לוטבק וסמנכ״ל המחקר והפיתוח רועי רזניק. הצוות כולו עובד יחד במשך יותר מ-20 שנה - בין השאר כמנהלי קבוצת אבטחת הענן של מיקרוסופט, שרכשה את אדאלום, אותה הקימו בסכום של כ-320 מיליון דולר. לאחרונה הוסיפה החברה את דאלי רג'ק בכיר בזיסקלר לתפקיד ה-COO שינהל את הפעילות השוטפת שלה. בין המשקיעים הנוספים של החברה, שגייסה עד היום כ-900 מיליון דולר, ניתן לציין את Lightspeed Venture Partners, גרינאוקס, סקויה, אינדקס, אינסייט פרטנרס וסייברסטארטס.