סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 6.7.23 אלון מאסק טוויטר

טוויטר תובעת את ברייט דאטה הישראלית: שאבה מידע בניגוד לכללים

הרשת החברתית שבבעלות אלון מאסק טוענת בתביעה שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בצפון קליפורניה כי חברת המודיעין העסקי "גורדת ומוכרת מיליוני רשומות , תוך הפרה בוטה של כללי השימוש". ברייט דאטה: "החברה שקופה בנהלי איסוף המידע הפומבי שלה ומצייתת באופן מלא לחוק"

טוויטר, שבימים אלה משנה את שמה ל-X, תובעת את ברייט דאטה (Bright Data) הישראלית, בטענה שהחברה שאבה ומכרה רשומות של מיליוני משתמשים בפלטפורמת המדיה החברתית בניגוד לכללי השימוש.
ברייט דאטה מתמחה במודיעין עסקי על בסיס איסוף ועיבוד מידע שמצוי פומבי ברשת. הליך העבודה של החברה כולל איסוף מאסיבי של מידע מפרופילים אישיים ברשתות חברתיות - נוהג שמכונה Scraping (גרידת מידע). פעילות זו של החברה כבר סיבכה אותה עם ענקית מדיה חברתית אחרת, מטא, שבפברואר הגישה נגדה תביעה דומה לזו שהגישה נגד כעת טוויטר.
"ברייט דאטה גורדת ומוכרת מיליוני רשומות פלטפורמת X של X Corp (השם הרשמי של החברה האם של טוויטר, ע"כ), תוך הפרה בוטה של תנאי השימוש של X Corp", נטען בתביעה שהוגשה לבית המשפט הפדרלי המחוזי בצפון קליפורניה. "ברייט דאטה גם מעודדת ומאפשרת למשתמשים אחרים ב-X להפר את ההסכם שלהם עם X Corp, באמצעות מכירת כלי גרידת מידע ושירותים אוטומטיים שמיועדים לטווח רחב של מידע של X Corp".
התביעה הוגשה אחרי התבטאויות פומביות של בעל השליטה בטוויטר/X אלון מאסק נגד גרידת מידע מאסיבית בפלטפורמה מצד גופים שונים. לפני כשלושה שבועות הגביל מאסק, במפתיע את מספר הציוצים שמשתמש מן השורה יכול לראות ביום ל-600 (בהמשך שוחרר מעט הרסן) וטען שהדבר נעשה כדי לבלום מאמצי גרידת מידע באתר. לפני כשבועיים, הגישה החברה תביעה נפרדת בטקסס נגד גופים אנונימיים שביצעו גם הם גרידת מידע בפלטפורמה, בה טענה בין השאר שהם גורמים ל"עומס כבד" על שרתיה.
מברייט דאטה נמסר בתגובה: "טוויטר מנסה לבנות חומה מסביב למידע הציבורי שקיים בפלטפורמה שלה. המידע הזה שייך לציבור. לתביעה אין בסיס. ברייט דאטה פועלת בשקיפות מלאה לגבי איסוף הנתונים שהיא מבצעת, והיא עומדת בכל הרגולציות והחוקים הרלוונטים. כבר שמונה שנים אנחנו אוספים מידע ציבורי מהרשת עבור יותר מ20,00 לקוחות בכל העולם, כולל חברות מהגדולות במשק הישראלי והאמריקאי, מוסדות אקדמיים, ארגונים ללא מטרות רווח, ועסקים קטנים. אנחנו מחויבים להמשיך להילחם על הנגישות והתרומה של המידע הציבורי ברשת לחיים של כולנו, ונגן על עצמנו בנחישות בבית המשפט כדי להבטיח שהחופש הזה יישמר".