סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוסף שבועי 6.7.23 אלון מאסק טוויטר
אלון מאסק, טוויטר (צילום: REUTERS/ Dado Ruvic)

רק תבואו: טוויטר מוזילה את תעריפי הפרסום ב-50%

בניסיון להתמודד עם נטישת המפרסמים מהרשת החברתית ששינתה לאחרונה את שמה ל-X, הבעלים אלון מאסק מציע כעת תמריצים שונים למפרסמים, ביניהם הנחות ענק. מצד שני, הוא מאיים על בעלי וי הזהב בהסרת הווי

ב-X Corp, הרשת החברתית שהייתה ידועה בשם טוויטר, מורידים את תעריפי הפרסום במטרה להחזיר את המפרסמים לפלטפורמה. בוול סטריט ג'ורנל דיווחו כי החברה aבבעלותו של אלון מאסק מציעה תמריצים חדשים בארה"ב ובבריטניה ומזהירים את המפרסמים שיאבדו את סטטוס הווי הזהב שלהם אם לא יעמדו ברף הוצאות מסויים.
החברה, שרוב הרווחים שלה מגיעים מפרסום, מתקשה להשיג חוזי פרסום חדשים מאז שנרכשה בידי מאסק בסוף אוקטובר ב-44 מיליארד דולר - בין השאר, מכיוון שמותגים חוששים מגישת הניהול של מאסק ומהיעדר ניטור תכנים. בנוסף לכך, תעשיית הפרסום חווה האטה כללית שמובילה לצמצום בהוצאות על פרסום בפלטפורמות שונות.
לפי הדיווח, בטוויטר החלו השבוע להציע לחלק מהמפרסמים מחיר מופחת על סרטוני פרסומות שמופיעים לצד רשימה של נושאים חמים המופיעה בתגית "גילוי". מדובר על מיקום למשך 24 שעות. ההנחה עומדת על 50% לכל הזמנה חדשה של מודעות מסוג זה עד ה-31 ביולי, וכן מוצעות הנחות נוספות. "המטרה של ההנחות הללו היא לסייע למפרסמים שלנו להגיע ליותר קהל במהלך אירועים מהותיים בטוויטר כמו גביע העולם לנשים בכדורגל", נכתב במייל שנשלח למפרסמים והגיע לידי הוול סטריט ג'ורנל.
במקביל, בטוויטר הזהירו את המפרסמים שהחל מה-7 באוגוסט חשבונות יאבדו את וי הזהב המאשר את האותנטיות של החשבון אם לא הוציאו לפחות אלף דולר על פרסומות ב-30 הימים קודם לכן או 6,000 דולר ב-180 הימים לפני כן.
הניסיון למשוך את המפרסמים מגיע לאחר שמוקדם יותר החודש צייץ מאסק שנרשמה ירידה של 50% בהכנסות מפרסום. בחודש שעבר נכנסה לתפקידה כמנכ"לית החברה לינדה יאקרינו, לשעבר מנהלת חטיבת הפרסום ב-NBC יוניברסל וזאת על מנת לסייע למשוך בחזרה את המפרסמים לפלטפורמה. אולם, מאז הכריז מאסק על הגבלת כמות הפוסטים שכל משתמש יכול לקרוא – מהלך שהרחיק מחדש את המפרסמים הזקוקים לחשיפה גדולה ככל האפשר.
זו לא הפעם הראשונה שבה החברה מציעים תעריפים מופחתים כדי להגדיל את ההכנסות מפרסום. כך למשל, בתחילת השנה הציעו הנחות על פרסום בתקופת הסופרבול.