סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מובילאיי אינטל Mobileye
מובילאיי (צילום: Mobileye, an Intel Company)

מובילאיי סוגרת את יחידת ה-After Market ומפטרת 90 עובדים בישראל

בעקבות סגירת היחידה שאחראית על התקנת מערכות בטיחות לאחר ייצור הרכב, תפטר החברה 130 עובדים בסך הכול. הסיבה למהלך: מרבית יצרני הרכב כיום מתקינים את המערכות מראש

מובילאיי סוגרת את הפעילות הוותיקה של התקנת מערכות ADAS לאחר ייצור הרכב. בעקבות הסגירה תפטר מובילאיי כ-130 עובדים - מתוכם כ-90 עובדים בישראל.
בהודעה שהוציאה החברה היא כותבת כי לאחר בחינה מעמיקה של התחזיות העסקיות וצרכי ההשקעה שלה, החליטה מובילאיי לסגור בהדרגה את יחידת ה-Intelligent Mobility Solutions (לשעבר After Market), המספקת מערכות עזר מתקדמות לנהיגה (ADAS) המותקנות לאחר ייצור הרכב. החברה לא פירטה את עלות הסגירה אבל היא לא תשפיע על דוחותיה.
הסיבה למהלך היא העובדה שמרבית יצרני הרכב כיום מתקינים את המערכות מראש, וכך הפעילות של התקנה אחרי הייצור מתמעטת והולכת עם השנים. בהודעה שהוציאה כותבת החברה שכתוצאה מהירידה בביקוש, מחזורי יחידת ה-After market ירדו באופן משמעותי, עד כ-40 מיליון דולר בשנה, כשבשנים האחרונות היחידה לא תרמה באופן חיובי לרווחיות החברה.
"זו הייתה החלטה קשה", אמר פרופסור אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "יחידת ה-IMS, שבעבר נקראה יחידת האפטר מרקט, תרמה בתחילת הדרך למובילאיי והוכיחה שניתן לספק בטיחות בצורה יעילה ובמחיר נמוך, והיוותה זרז מרכזי להטמעת טכנולוגיות ADAS בכלי רכב חדשים. למרבה הצער, ההצלחה של מוצרי ה-ADAS של מובילאיי המותקנים על ידי יצרניות הרכב בתהליך ייצור הרכב, צמצמה את ההזדמנויות להטעמת פתרונות בשוק לאחר ייצור הרכב, עד לנקודה שבה המשך פעילות היחידה כבר אינו כדאי".