סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה סמסונג סיאול דרום קוריאה
מטה סמסונג בסיאול, דרום קוריאה (צילום: AFP)

לקראת שביתה ראשונה בהיסטוריה של סמסונג: איגוד העובדים דורש העלאת שכר

לטענת העובדים, הנהלת החברה הפסיקה את המו"מ עמם באופן חד-צדדי, לאחר שדרשו העלאה של 6% בשכר. אם השביתה תצא לפועל, זו תהיה הראשונה מאז שסמסונג הוקמה בשנת 1969

איגוד העובדים של סמסונג אלקטרוניקה הזהיר היום (ה') כי חבריו עלולים להכריז על שביתה בשל סכסוך שכר. אם האזהרה תצא לפועל, זו תהיה השביתה הראשונה בתולדותיה של ענקית הטכנולוגיה הדרום קוריאנית.
לטענת איגוד האלקטרוניקה הלאומי של סמסונג (NSEU), הנהלת סמסונג הפסיקה באופן חד צדדי את המשא ומתן עמו על שכר העובדים. ה-NSEU, שמייצג כ-10,000 עובדים, ערך מסיבת עיתונאים מחוץ לאחד הבניינים של סמסונג בסיאול ודרש מיו"ר ענקית הטכנולוגיה, לי ג'י-יונג, להצטרף לדיונים.
נציג האיגוד לי היון-קוק אמר שיפתח בשביתה לאחר התייעצות עם חבריו, אך הבהיר שזה תלוי ב"גישה" של יו"ר סמסונג לי, ובנכונותו לנהל משא ומתן, כך על פי דיווחים בתקשורת המקומית אשר פורסמו באתר האיגוד.
"אנו מבקשים מהיו"ר לי ג'י-יונג לבוא לשולחן לשיחות", אמר נציג ה-NSEU , לפי בלומברג. אם מחאת העובדים תימשך זו תהיה השביתה הראשונה מאז הקמתה של סמסונג אלקטרוניקה ב-1969. סמסונג אלקטרוניקה מקיפה את עסקי החומרה, המוליכים למחצה, התצוגה וספקי הסלולר של סמסונג.
המתח עם העובדים מגיע בזמן רגיש עבור יצרנית הטלפונים החכמים ושבבי הזיכרון הגדולה בעולם, לאחר שהרווח התפעולי שלה ברבעון הראשון צלל לרמה הנמוכה ביותר מאז 2009. סמסונג נפגעה מירידת המחירים והביקוש לשבבים שהוא מניע הרווח הגדול ביותר שלה.
האיגוד מבקש תוספת שכר של 6% לעובדים, ואילו הנהלת סמסונג אמרה בחודש שעבר שהיא תגדיל את השכר בכ-4% לדברי האיגוד.