סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
סם אלטמן מייסד ומנכ"ל OpenAI
סם אלטמן מייסד ומנכ"ל OpenAI (צילום: בלומברג)

ביקור מלאכותי: סם אלטמן יגיע לישראל בשבוע הבא

מנכ"ל חברת ה-AI ששיגעה את העולם עם Dall-E-2 ו-ChatGPT יקיים סיור במרכז הפיתוח המקומי של מיקרוסופט, שהשקיעה בחברה שלו מיליארדים, ובאוניברסיטת ת"א. זאת, כחלק ממסע חוצה יבשות שעליו הודיע במרץ השנה

מנכ"ל OpneAI סם אלטמן צפוי להגיע בשבוע הבא לישראל כחלק מסיור שעולמי עליו הודיע אלטמן במרץ. לפי הדיווחים אלטמן צפוי לבקר במרכז הפיתוח של מיקרוסופט, שהיא משקיעה דומיננטית ב-OpenAI, ובאוניברסיטת תל אביב. תומר סיימון, המדען הראשי של מיקרוסופט, אישר את הביקור בעמוד הטוויטר שלו.
חברת OpenAI הקומה ב-2015 במטרה לפתח באופן "אחראי" מוצרי בינה מלאכותית. החברה הוקמה ללא מטרות רווח כשבין מייסדיה אלטמן והיזם אילון מאסק. ב-2019 נכנסה לראשונה מילאכותיקרוסופט להשקעה בחברה, היא חדלה להיות ללא מטרות רווח ומאסק עזב את מעורבותו בה בשל חשש לניגוד עניינים. בקיץ האחרון החברה השיקה את מחולל התמונות Dall-E-2 וכמה חודשים מאוחר יותר את ChatGPT שזכו להצלחה מהירה ואימוץ יחסית גבוה.
עם ההשקה המוצלחת של שני מוצרים אלו, מיקרוסופט הגדילה משמעותית את השקעתה ב-OpenAI והחלה לשלב את הכלים במוצריה, לרבות מנוע החיפוש שלה – בינג. הפיתוחים של OpenAI הניעו תחרות חדשה בין מיקרוסופט וגוגל, בעיקר סביב שוק החיפוש ודחקו בגוגל עצמה להשיק את הצ'אטבוט המתחרה של - Bard.