סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מטה מטא Meta פייסבוק קליפורניה
מטה מטא בקליפורניה (צילום: PETER DASILVA/Reuters )

סבב הקיצוצים האחרון במטא: מאות עובדים פוטרו מהחברה

החברה-האם של פייסבוק פיטרה אתמול עובדים לרוחב יחידותיה העסקיות השונות; מדובר בחלק השלישי והאחרון בסבב הפיטורים הנוכחי שהוכרז בחודש מרץ וחל על 10,000 עובדים

חברת מטא פלטפורמס, הבעלים של פייסבוק, פיטרה אתמול (ד') מאות עובדים לרוחב יחידותיה העסקיות השונות. מדובר בחלק השלישי והאחרון של סבב הפיטורים שעליו הודיעה החברה בחודש מרץ, והוא כולל קיצוץ של כ-10,000 משרות.
עשרות עובדים השייכים ליחידות כמו שיווק, אבטחת אתרים, הנדסת מיזמים, ניהול תוכניות, אסטרטגיית תוכן ותקשורת תאגידית עדכנו באתר לינקדאין כי פוטרו. ענקית המדיה החברתית גם פיטרה עובדים מיחידות שמתמקדות בפרטיות ואמינות, על פי הפוסטים שהועלו ללינקדאין.
מטא הפכה לחברת הביג טק הראשונה שהודיעה על גל פיטורים מסיבי שני, לאחר שכבר פיטרה כ-11 אלף עובדים בסתיו. הפיטורים החזירו את היקף כוח העבודה של החברה לרמה של אמצע 2021.
מנכ"ל מטא מארק צוקרברג אמר במרץ שרוב הפיטורים בגל השני יתרחשו ב"רגעים" מסוימים לאורך מספר חודשים, ויגיעו לסופם במאי, אך גם בהמשך עשויים להתבצע עוד פיטורים בקנה מידה קטן. התפקידים שנפגעו הכי קשה מהפיטורים הם אלה שלא קשורים לתכנות. צוקרברג הבטיח לארגן מחדש את צוותי העבודה בחברה ולחזור ל"יחס יותר אופטימלי של מתכנתים לעומת תפקידים אחרים".
צוקרברג אמר שכ-4,000 עובדים פוטרו מהחברה באפריל, אחרי קיצוצים קטנים יותר בצוותי גיוס העובדים במרץ. החברה אמרה אתמול שהפיטורים האחרונים צפויים להשפיע על כ-490 עובדים במטה הבין-לאומי שלה בדבלין, שמהווים כ-20% מכוח העבודה שלה באירלנד. שני מנהלים בכירים בשוק ההודי – מנהל השיווק אווינאש פאנט וראש שותפויות המדיה סאקט גהר סאוראב – פוטרו גם כן.
הפיטורים במטא מגיעים לאחר כמה חודשים של ירידה ברווחים בעקבות האינפלציה הגבוהה והירידה בפרסום הדיגיטלי לאחר העלייה שנרשמה במהלך מגפת הקורונה. בנוסף השקיעה החברה מיליארדי דולרים ביחידת ריאליטי לאבס, שמתמקדת במטאוורס והפסידה 13.7 מיליארד דולר ב-2022, וכן בפרויקט שאמור לשדרג את תשתית החברה כך שתתמוך טוב יותר בעבודה על בינה מלאכותית.