סגור
גג דו"ח טכנולוגי עומר כביר דסקטופ

כלכליסט-טק
חילופי תפקידים ב-NSO: הסמנכ"ל איציק בנבנישתי יחליף את שלו חוליו כמנכ"ל

בנבנישתי, לשעבר מנכ"ל פרטנר, יחליף את המייסד חוליו כמנכ"ל מפתחת תוכנות הריגול הישראלית. חוליו ימונה לנשיא גלובלי וסגן יו"ר הדירקטוריון. חוליו: "ניסיונו הרב של איציק בניהול חברות בסביבה משתנה, מתפתחת ומאתגרת והחיבור ביננו יהווה מכפיל כח משמעותי ביותר להמשך קידום NSO"

חילופי תפקידים ב-NSO: הסמנכ"ל איציק בנבנישתי יחליף את המייסד שלו חוליו כמנכ"ל מפתחת תוכנות הריגול הישראלית – כך הודיעה היום החברה. לדברי NSO, חוליו "יקודם", כהגדרתה, וימונה לנשיא גלובלי וסגן יו"ר הדירקטוריון.
מדובר בקידום מהיר לבנבנישתי, מנכ"ל פרטנר לשעבר, שהצטרף ל-NSO רק באוגוסט האחרון כנשיא משותף.
בנבנישתי נכנס לתפקיד מנכ"ל פרטנר בעיצומו של משבר מול זכיינית המותג אורנג' העולמית. מיד עם כניסתו הוביל את ההחלטה להיפרד ממותג אורנג' העולמי, ולמתג את החברה מחדש בתחילת 2016 תחת השם פרטנר. במהלך כהונתו השיק בנבנישתי את שירות הטלוויזיה של פרטנר, החל בפריסה של סיבים אופטיים והשיק את דור-5 בסלולר. במהלך שנותיו בתפקיד סבל שוק הסלולר מתחרות ושחיקת מחירים, שהובילה את החברות לאי-יציבות פיננסית. עם זאת, בניגוד למתחרתה סלקום, הצליחה פרטנר להציג שורה תחתונה חיובית לאורך השנים האחרונות.
2 צפייה בגלריה
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר 16.8.20 ועידת Mind The Tech
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר 16.8.20 ועידת Mind The Tech
איציק בנבנישתי מנכ"ל פרטנר 16.8.20 ועידת Mind The Tech
(צילום: עמית שעל)
הוא מתיישב על כס המנכ"ל בתקופה קריטית עבור החברה, בשעה שהיא עדיין מתמודדת עם השלכות פרויקט פגסוס – תחקיר נרחב של אמנסטי וקונסורציום העיתונאים פורבידן סטוריז, שבמרכזו רשימה מודלפת של 50 אלף מספרי טלפון שעוררו עניין בקרב לקוחות NSO, כאשר בחלק ניכר מהמקרים התברר שרוגלת פגסוס של החברה אכן נמצאה על מכשירי אותן מטרות.
הרשימה כוללת בין השאר מספרים של עיתונאים, פוליטיקאים בכירים ואנשי עסקים. עורכי התחקיר גם ביצעו ניתוח מעבדתי מעמיק ל־67 טלפונים שנכללו ברשימה זו. הבדיקה העלתה כי ביותר ממחציתם, 37 טלפונים, נמצאו עדויות לפעילות הרוגלה הישראלית.
2 צפייה בגלריה
שלו חוליו מייסד מנכ"ל משותף NSO
שלו חוליו מייסד מנכ"ל משותף NSO
שלו חוליו מייסד מנכ"ל משותף NSO
(צילום: אביטל פלג)
ניתוח המעבדה הזה מצא גם ראיות לכך שזמן קצר בלבד חלף מרגע שמספרי הטלפון הללו הוזנו ברשימה ועד שנפרצו בידי פגסוס - לעתים בתוך כמה שניות. בהמשך התפרסם שבבדיקה נפרדת שנערכה בצרפת בשני טלפונים נוספים של עיתונאים שמספרם הופיע ברשימה, נמצאו גם כן סימנים של פגסוס.
בהמשך, דו"ח נפרד של סיטיזן לאב זיהה את רוגלת פגסוס על מכשיריהם של תשעה פעילי זכויות אדם מבחריין, חמישה מהם הופיעו ברשימה. מוקדם יותר החודש מסמכים מבית משפט בבריטניה חשפו ששליט דובאי, שייח' מוחמד בן ראשד אל מכתום, השתמש בפגסוס כדי לרגל אחרי אשתו לשעבר, הנסיכה האיה מירדן, והצוות המשפטי שלה.
"לקראת מהלכים פיננסיים אסטרטגיים"
לפי הודעת NSO, חוליו פורש מתפקיד המנכ"ל "לקראת מהלכים פיננסיים אסטרטגיים", ומתכוון להתמקד "בקידום המהלכים האסטרטגיים המשמעותיים שעומדים בפני החברה, הן ברמה הטכנולוגית והן ברמה העסקית".
"אני שמח ונרגש לקראת התפקיד היזמי החדש, שיאפשר לי להמשיך ולקחת חלק בהנהגת החברה ולהוביל יחד עם איציק את החברה לכיוונים נוספים וחדשים כדוגמת אנליטיקה וסייבר הגנתי", צוטט חוליו בהודעה. "מינויו (של בנבנישתי - ע"כ) לתפקיד המנכ"ל הוא בהחלט המינוי הנכון, בזמן הנכון. אני משוכנע שניסיונו הרב של איציק בניהול חברות בסביבה משתנה, מתפתחת ומאתגרת והחיבור בינינו יהוו מכפיל כוח משמעותי ביותר להמשך קידום החברה".
בנבנישתי צוטט: "בחודשים האחרונים זכיתי להכיר חברה ייחודית ומיוחדת מאין כמוה, עם מיטב העובדים והעובדות, טכנולוגיה מתקדמת שאין לה אח ורע בעולם, ורוח ותרבות של עשייה והנאה, מתוך תחושת שליחות אמיתית. זכיתי לפגוש לקוחות, ולהתפעל מרמת האמון שהם נותנים בעובדי ובעובדות החברה ובטכנולוגיה שאנו מפתחים, והתרגשתי להבין עד כמה הטכנולוגיה שלנו מסייעת למדינות העולם להילחם בטרור ובפשיעה ולהציל חיים מדי יום ביומו".