סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מנכ"ל סיילספורס מרק בניוף מארק בניוף
מארק בניוף, מייסד ומנכ"ל סיילספורס (צילום: Chris Ratcliffe / Bloomberg)

תחקיר "הניו יורק טיימס": סיילספורס הציעה למשרד ההגירה האמריקאי את שירותי ה-AI שלה

לפי התחקיר שפרסם העיתון, חברת הטכנולוגיה שבראשה עומד מארק בניוף הציעה ל-ICE להשתמש ביכולות הבינה המלאכותית שפיתחה כדי לסייע בהרחבת הפשיטות לתפיסת מהגרים לא חוקיים וגירושם

מארק בניוף, מנכ"ל סיילספורס, הפתיע רבים בשבוע שעבר כשהביע תמיכה מלאה בנשיא ארה"ב דונלד טראמפ ותוכניתו להכניס חיילים לסן פרנסיסקו. אולם, תחקיר של ה"ניו יורק טיימס" חשף כי התמיכה הזו חזקה מכפי שנראה, וסיילספורס אף הציעה את העזרה שלה לרשויות ההגירה (ICE).
לפי הדיווח, חברת הטכנולוגיה הציעה למשרד ההגירה להשתמש ביכולות ה-AI שפיתחה כדי לסייע בהרחבת הפשיטות לתפיסת מהגרים לא חוקיים וגירושם. כך, ב-26 באוגוסט שלחו נציגי החברה מכתב לראשי משרד ההגירה ובו פירטו כיצד סיילספורס היא המתאימה ביותר לסייע למשרד "בגיוס עובדים" להשגת המטרה של "שילוש כוח העבודה על ידי גיוס 10 אלף עובדים וסוכנים חדשים". בחברה קיוו כי ישיגו חוזה בתשלום עם המשרד, אם כי לא ברור מה גובה התשלום המתוכנן.
בסיילספורס אף הכינו מצגת כדי להראות כיצד AI תוכל לעזור ל-ICE לנתח מידע שמגיע אליה ולשפר את החקירות שמתבצעות. מהחברה לא התקבלה תגובה לדיווח, אך גם לא הכחישו את האותנטיות של המסמכים המדוברים. באופן כללי, לסיילספורס יש חוזים רבים עם משרדי ממשל, ובניוף בעצמו הודה בספטמבר כי הממשל האמריקאי הוא "הלקוח הגדול והחשוב ביותר שלנו".
סיילספורס גם אינה החברה היחידה שמששפת פעולה עם ICE. פלנטיר, חברת התוכנה שייסד פיטר ת'יל שנחשב לתורם גדול למפלגה הרפובליקנית, היא שותפה מרכזית של רשות ההגירה. למיקרוסופט ול-IBM יש גם חוזים עם המשרד.
התמיכה הזו של בניוף ושל סיילספורס מהווה דוגמה נוספת לשינוי בגישה בקרב חברות הטכנולוגיה, שנחשבו לרוב כסמן פרוגרסיבי בחברה האמריקאית. אולם, מאז בחירתו של טראמפ לכהונה שנייה, רבים מראשי החברות החלו במסע חיזורים כלפיו, כולל תרומות לטקס ההשבעה שלו והופעה לצידו באירועים מרכזיים. כך, בניוף הצטרף בחודש שעבר לביקורו הרשמי של טראמפ בבריטניה.

מנכ"ל סיילספורס מאשר: פיטרנו 4,000 עובדים שהוחלפו על ידי AI

רק בחודש שעבר אישר מנכ"ל ומייסד סיילספורס מארק בניוף כי חברת הטכנולוגיה קיצצה 4,000 משרות של תמיכה ושירות לקוחות, זאת על רקע האימוץ של טכנולוגית AI. "צמצמתי את מספר העובדים בחטיבה מ-9,000 לסביבות 5,000 כי אני זקוק עכשיו לפחות אנשים", אמר בניוף בריאיון לפודקאסט The Logan Bartlett Show.
סיילספורס נחשבת לאחת החברות הבולטות במהפכת ה-AI, והיא בנתה סוכני AI שמשמשים כבוטים לשירות לקוחות. "הודות ליתרונות וליעילות של הסוכנים, מספר פניות התמיכה שאנחנו מטפלים בהם בירידה, ואנחנו כבר לא צריכים לאייש באופן אקטיבי תפקידים של מהנדסי תמיכה", מסרה החברה בהצהרה ל-CNBC. בהתאם, עלויות התמיכה הופחתו ב-17%.