מנכ"ל סיילספורס מאשר: פיטרנו 4,000 עובדים שהוחלפו על ידי AI
מארק בניוף אמר בריאיון שצמצם את מספר העובדים בחטיבת התמיכה ושירות הלקוחות מ-9,000 לסביבות 5,000 "כי אני זקוק עכשיו לפחות אנשים". לדבריו, 50% מהמשימות בחטיבה מבוצעות כעת על ידי סוכני AI ו-50% על ידי אנשים
מנכ"ל ומייסד סיילספורס מארק בניוף אישר כי חברת הטכנולוגיה קיצצה 4,000 משרות של תמיכה ושירות לקוחות, זאת על רקע האימוץ של טכנולוגית AI. "צמצמתי את מספר העובדים בחטיבה מ-9,000 לסביבות 5,000 כי אני זקוק עכשיו לפחות אנשים", אמר בניוף בריאיון לפודקאסט The Logan Bartlett Show.
סיילספורס נחשבת לאחת החברות הבולטות במהפיכת ה-AI, והיא בנתה סוכני AI שמשמשים כבוטים לשירות לקוחות. "הודות ליתרונות וליעילות של הסוכנים, מספר פניות התמיכה שאנחנו מטפלים בהם בירידה, ואנחנו כבר לא צריכים לאייש באופן אקטיבי תפקידים של מהנדסי תמיכה", מסרה החברה בהצהרה ל-CNBC. בהתאם, עלויות התמיכה הופחתו ב-17%.
"לפני שנה היו לנו 9,000 אנשים שעבדו בחטיבת השירותים שלנו, והם ניהלו, טיפלו, קראו, עדכנו ומחקו נתונים", הסביר בניוף והוסיף כי כיום הפעולות הללו עדיין קורות, אבל "50% מהן על ידי סוכנים, ו-50% על ידי אנשים". לפיכך, הוא לא חושב שעולם עבודה היברידי המשלב בין אנשים ו-AI הוא חזון רחוק ומאיים. "זה בכלל לא נשמע לי כמו תחזית דיסוטופית. זו המציאות, לפחות עבורי".
עם זאת, לדבריו של האנליסט אד זיטרון, ה-AI סופגת את האשמה על כך שחברות הטכנולוגיה גייסו יותר מדי עובדים בימי הקורונה. כעת, החברות מנסות למשוך את המשקיעים על ידי הבטחות להתייעלות. "זה פשוט הלך רוח של צמיחה בכל מחיר", אמר. "הדבר היחידי שחשוב להם זו הצמיחה, גם אם היא הורסת לאנשים את החיים, וגם אם היא הופכת את החברות לפחות טובות ומספקת מוצר נחות".






























