סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

השיא נשבר תוך יומיים: עותק של "סופר מריו 64" נמכר תמורת 1.5 מיליון דולר

המשחק שבר את השיא למשחק המחשב היקר ביותר שנקבע ביום שישי, כשעותק של "האגדה של זלדה" נמכר ב-870 אלף דולר. השיא הזה נשבר עד כה חמש פעמים ב-12 החודשים האחרונים

עותק במצב חדש של "סופר מריו 64" לקונסולת הנינטנדו 64 נמכר אתמול (א') במחיר שיא של 1.56 מיליון דולר בבית המכירות הפומביות הריטג' (Heritage) שבעיר דאלאס, טקסס. זאת אחרי שביום שישי נמכר במכירה פומבית עותק מקורי של "האגדה של זלדה" תמורת 870 אלף דולר - מחיר שיא (עד לאותו יום) לעותק יחיד של משחק מחשב. זהות הקונה, כמו בפעמים קודמות, לא נחשפה.
בית המכירות הפומביות העניק למצב העותק ציון 9.8 מתוך 10 - כלומר הוא במצב כמעט מושלם. בית המכירות אמר כי זהו אחד מבין פחות מחמישה עותקים קיימים השמורים כחדשים לחלוטין.
1 צפייה בגלריה
משחק מחשב סופר מריו 64
משחק מחשב סופר מריו 64
משחק מחשב סופר מריו 64
(צילום מסך מאתר בית המכירות הפומביות)
בשנה האחרונה, השיא למשחק המחשב היקר ביותר נשבר חמש פעמים: ביולי אשתקד, היה זה עותק מקורי של "האחים סופר מריו" שנמכר תמורת 114 אלף דולר. בחודש נובמבר, עותק של "האחים סופר מריו 3" נמכר ב-156 אלף דולר. באפריל 2021, עוד משחק של "האחים סופר מריו" נקנה ב-660 אלף דולר.
לאחרונה, שווים של פריטי אספנות ישנים החל לזנק, בין היתר בזכות תחושת נוסטלגיה - כך שצפוי היה שמחיר השיא למשחק מחשב יישבר במוקדם או במאוחר. אולם זה לא היה צפוי שזה יקרה כל כך מהר. כך, למשל, מחיריהם של קלפי פוקימון שונים כבר הגיעו לשווי של מאות ואף אלפי דולרים. רק כדי לסבר את האוזן, בחודש ינואר נמכר קלף פוקימון של הדמות בלסטויז (Blastoise) במחיר 360 אלף דולר. אתר המכירות המקוון איביי (eBay) אף הוסיף לאחרונה באפליקציה לסרוק קלפי פוקימון כדי שאספנים יוכלו למכור אותם בקלות רבה יותר.