סגור
גג עמוד techtalk דסק

מעבר לחדר ומפתח: ה-AI משנה את חוקי המשחק של איך אנחנו צורכים שירותים

עד 2026, הבינה המלאכותית לא רק תזמין עבורנו טיסות, אלא תדע מה אנחנו רוצים לעשות ביעד עוד לפני שהגענו אליו. המלונאים שישרדו את המהפכה הם אלו שיבינו שהם כבר לא בתעשיית הנדל"ן, אלא בתעשיית האוצרות והתוכן.
במשך עשורים, הפרדיגמה של עולם המלונאות הייתה יציבה ושמרנית: המלון הוא "Basecamp". מקום לשים בו את הראש, להתקלח, ואולי לאכול ארוחת בוקר. הטכנולוגיה שירתה בעיקר את הצד הלוגיסטי מערכות הזמנות וניהול תשואה. אבל כשאנחנו מביטים לעבר 2026, ברור שתעשיית התיירות עומדת בפני שינוי טקטוני: המעבר משירות לחיזוי.
הנתונים בשטח כבר מצביעים על כך בבירור. בדו"ח המגמות האחרון של Hilton לשנת 2025, נמצא כי 83% מהמטיילים הצעירים (Gen Z ו-Millennials) כבר מסתמכים על כלי Gen-AI כדי לקבל המלצות לפעילויות וטיולים. זהו לא גימיק חולף; זוהי דרישה צרכנית בסיסית שמשנה את כללי המשחק.
1 צפייה בגלריה
בן לוי מנכ"ל ושותף-מייסד בחברת Localbird
בן לוי מנכ"ל ושותף-מייסד בחברת Localbird
בן לוי
(צילום: Zara Brooks)
עד היום, מלונות התייחסו לאורחים בקטגוריות רחבות: משפחה, זוג, עסקים. ב-2026, הקטגוריות האלו ייעלמו לטובת היפר-פרסונליזציה. לפי תחזיות Booking.com ל-2026, כ-78% מהמטיילים פתוחים לקבל הצעות מבוססות AI שיתאימו בדיוק לרצונות ולצרכים הספציפיים שלהם, אפילו ברמת האסתטיקה והאווירה.
באמצעות ניתוח דפוסי התנהגות (בהסכמה), המערכות ידעו שהאורח שמגיע ביום שלישי הוא גם חובב קולינריה טבעונית שיש לו שעתיים פנויות. המארח לא יחכה לשאלה "מה יש לעשות בסביבה?", אלא יציע באופן יזום ופרואקטיבי את החוויה המדויקת. זהו המעבר ממודל של חיפוש למודל של הגשה. האורח לא צריך לחפש את האטרקציה, האטרקציה תמצא אותו.

הכלכלה של החוויה

הצורך בשינוי הוא לא רק טכנולוגי, הוא כלכלי. שולי הרווח ממכירת חדרים נשחקים, והמארחים מחפשים מקורות הכנסה חדשים. הדו"חות של חברת המחקר Skift מצביעים על כך שלמרות אי-ודאות כלכלית, צרכנים מתכננים להגדיל את תקציב הנסיעות שלהם ב-7%-14%, כשהפוקוס הוא על חוויות ייחודיות על פני רכישת מוצרים פיזיים.
כאן הבינה המלאכותית נכנסת כשחקן מפתח. היכולת להציע לאורח כרטיסים להופעה מקומית או סיור יין בוטיק בדיוק ברגע הנכון, הופכת את בעלי דירות וחדרי האירוח ממוכרי נדל"ן למוכרי חוויות. מארחים שלא ידעו להציע את החוויות המקומיות בצורה דיגיטלית, יאבדו נתח שוק משמעותי למתחרים שמבינים שהחדר הוא רק הפתיח.

הקונסיירז' הבלתי נראה

סקר של Amadeus מראה כי 64% מהנוסעים מוכנים להיעזר בעוזר נסיעות מבוסס AI לאורך כל הטיול. דמיינו מערכת שמשקללת בזמן אמת את מזג האוויר, העומס באטרקציות ומצב הרוח של האורח. אם מתחיל גשם, המערכת לא רק תבטל את הסיור הרגלי, אלא תשריין אוטומטית מקום במוזיאון ותזמין מונית, עוד לפני שהאורח הספיק להתאכזב.
חשוב לסייג, ה-AI לא יחליף את החיוך והמגע האנושי. כשהטכנולוגיה לוקחת על עצמה את המשימות הלוגיסטיות של תכנון הטיול והתיאומים, הצוות האנושי משתחרר לעשות את מה שהוא עושה הכי טוב, לארח.
אנחנו עומדים בפתחו של עידן שבו הטכנולוגיה תהיה שקופה לחלוטין. היא תהיה התשתית שתאפשר לבעלי הנכסים להחזיר לעצמם את השליטה בחוויית הלקוח ולהגדיל רווחיות. המנצחים הגדולים של 2026 יהיו אלו שישכילו לאמץ את ה-AI לא כדי להחליף אנשים, אלא כדי להעצים חוויות.
בן לוי הוא מנכ"ל ושותף-מייסד בחברת הטרוולטק Localbird