סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
דיוויד פלפס
דיוויד פלפס (צילום: יח"צ)

"שוק אבטחת הסייבר הוא היחיד שלא ייפגע בתקופה הקרובה"

דייויד פלפס, מייסד ומנכ"ל קרן מרלין, חשף בשיחה עם כלכליסט כי הקרן השקיעה עד כה ב-10 סטארט-אפים בישראל: "בניגוד לשוק כולו, בתחום אבטחת הסייבר התקציב רק הולך ועולה. כל חברה נדרשת כעת לדייק את האסטרטגיה העסקית שלה ולהבין מי קהל היעד - אם היא עושה זאת היא במסלול הנכון"

"שוק אבטחת הסייבר הוא היחיד שלא ייפגע בתקופה הקרובה", כך אמר אתמול דייויד פלפס, מייסד ומנכ"ל קרן מרלין, שהגיע השבוע לישראל לרגל שבוע ה-CyberWeek - פלפס מתכוון להיפגש עם המנהלים הישראלים של קרן ההשקעות Merlin Ventures שהקים בישראל לפני שנה.
פלפס חשף כי הקרן השקיעה עד כה ב-10 סטארט-אפים שונים בישראל: Centerity , Cyber Observer, Cynet, Cyolo, Dig Security, SecurityEnso , Finite State, Sepio Systems, Swimlane, Wickr. "זו רק ההתחלה, יש כמה עסקאות גדולות שעל הפרק", אמר פלפס.
פלפס היה בעבר בכיר בצבא האמריקאי, עובדה שמסייעת לו בקשרים עם גורמים מהממשל בארה"ב. על השאלה מתי זהו הזמן הנכון עבור חברה ישראלית לעבוד מול השוק הפדרלי בארה"ב, השיב פלפס: "חד משמעית, בשלב מוקדם ככל האפשר. המסע לעבודה עם הממשל הפדרלי הוא ארוך, אבל בעזרת שותפויות נכונות וליווי לאורך התהליך, זה בהחלט אפשרי וכבר סייענו למספר חברות ישראליות, דוגמת סייברארק ופאלו אלטו נטוורקס לעשות זאת בהצלחה".
יש בארץ קרנות שמשקיעות במספר הרבה יותר גדול של חברות. למה החלטתם להשקיע רק ב-3-4 חברות בשנה?
פלפס: "אנחנו קרן אסטרטגית. המטרה שלנו היא לבחור כמה סטארט-אפים שנמצאים בשלבים מוקדמים כדי לסייע וללוות אותם לאורך כל הדרך. אנחנו מאוד מעורבים בחברות בהן אנחנו בוחרים להשקיע, ולכן החלטנו על אסטרטגיה שתואמת לפעילות שלנו. כמו כן, כבר בשלבים הראשוניים אנחנו עובדים עם החברות כדי לממש את הפוטנציאל שלהם לפרוץ לשוק האמריקאי הפרטי ובהמשך גם לשוק הפדרלי".
את הפוטנציאל של השוק הפדרלי זיהה פלפס לפני שנים רבות. הוא עבד בשלל תפקידי מפתח עם בכירים מהתעשייה, כולל בצי האמריקאי, והחליט להקים את מרלין שהפכה לאחת מהחברות הפרטיות הצומחות ביותר בארה"ב.
על ההשפעה של האירועים הגלובאלים כמו מגפת הקורונה והמלחמה באוקראינה על העתיד העסקי של החברות אמר פלפס: "כל חברה נדרשת כעת לדייק את האסטרטגיה העסקית שלה ולהבין מי קהל היעד שלה ואם היא עושה זאת היא במסלול הנכון. הממשל האמריקאי ממשיך להקצות סכומי עתק ללקוחות שיגנו על המימשל מפני פרצות סייבר והמלחמה עם אוקראינה הגבירה את הצורך הזה ואת הסכומים המושקעים מטעם ארה"ב. במקומות רבים כעת מקצצים את התקציבים בארה"ב אך בתחום אבטחת הסייבר התקציב רק הולך ועולה כיוון שמדובר בצורך לאומי חיוני. יזמים חכמים שיקלטו את ההזדמנות יוכלו לנצל זאת לטובתם".
הוא הוסיף כי: "השוק הפדרלי הוא אי של שפיות בתקופה מלאת שינויים. בזמן שכולם מקצצים בתקציבים בשל התייצבות האינפלציה, המימשל האמריקאי מעלה את תקציבי הרכש שלו לטכנולוגיות חדשות. שוק אבטחת הסייבר הפדרלי בארצות הברית מוערך ב-200 מיליארד דולר, היקף עצום, כך שאם אתה לקוח של הממשל, היכולת שלך ליהנות מהכנסות בשוק הרחב, גדלה. לפני כשנה החליט ממשל ביידן להקצות כ-9 מיליארד דולר לחיזוק עמידות המימשל האמריקאי מול התקפות סייבר.
"אם הצורך קיים, מדוע חברות רבות לא מצליחות למכור לממשל הפדרלי?"
"עבור סטארט-אפ ישראלי בתחום אבטחת הסייבר זה לא דבר קל להתחיל לעבוד עם המימשל. למרות שהתהליך הפך להרבה יותר יעיל מאז הצו הנשיאותי של ביידן, התהליך עדיין מאוד מורכב מבחינה בירוקרטית ומבחינת רישוי. נדרשת הבנה מעמיקה של השוק האמריקאי והיכרות עם הגורמים שם, טיפול במסמכים ותהליכים בירוקרטיים ועוד. אנו יודעים לסייע לחברות לאורך כל התהליך ואף מקצרים אותו במספר שנים תוך חיסכון ניכר בעלויות. שיתוף פעולה מדויק בין מרלין המתמחה בתהליך המכירה למימשל הפדרלי לבין חברה עם מוצר חזק בתחום אבטחת הסייבר צפויה להניב עסקות ענק בארה"ב".