סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מארק צוקרברג מציג את חזון המטאוורס של פייסבוק
מארק צוקרברג מציג את חזון המטאוורס. היו ימים (צילום: FACEBOOK)

עולם הולך ונעלם: במטא כבר לא מציגים בפני מפרסמים את המטאוורס

החברה של מארק צוקרברג, שעד לאחרונה הימרה על פלטפורמת המציאות הווירטואלית שלה והשקיעה בה סכומי עתק, מציעה למפרסמים הנחות גדולות על פרסום ב-REELS ומתגאה בחידושי ה-AI שלה, אבל "שוכחת" להזכיר את המטאוורס. עתידו מוטל בספק

לפני שנה עסק מארק צוקרברג בהתלהבות במטאוורס. הוא התלהב מהעניין עד כדי כך ששינה את שם החברה בהתאם. ואולם, כיום, לאחר שהחברה פצחה בסבב קיצוצים בשל הפסדים של מיליארדי דולרים - בין השאר בשל המאמצים להפוך את העולמות הווירטואליים למציאות - נראה שההתלהבות של צוקרברג הולכת ופוחתת.
לפי דיווח באתר האינפורמשן, במטא כבר לא מציגים בפגישות עם מפרסמים את רעיון המטאוורס, אלא בחברה מדגישים דווקא את מוצר הסרטונים הקצרים שלה, Reels, ומציינים גם את מגוון כלי הבינה המלאכותית של החברה.
לפי הדיווח, החברה מציעה הנחות של עד 25% למי שמשקיע סכום מסויים של כסף ב- Reels. בכיר בחברת פרסום שהוציאה מאות מיליוני דולרים על פרסום במטא אמר לאתר שמדובר בהנחה "משמעותית באופן חריג".
מלבד קידום האימוץ של Reels, במטא, כאמור, מדגישים בפני המפרסמים את מגוון כלי הבינה המלאכותית שעומדים לרשותם, ביניהם Advantage+ - תוכנית שהושקה בשנה שעברה, המשתמשת בלימוד מכונה כדי לספק מודעות מטורגטות בפלטפורמות המדיה החברתית השונות של מטא, כך לפי הדיווח.
מטא משקיעה גם בכלים מתקדמים שיכולים לסייע ביצירת קמפייני שיווק. אחד העובדים בחברה אמר שהשקעות מסוג זה יכולות להוביל לרווחים מהירים לחברה נוכח הלחץ המופעל לקצץ בעלויות.
ההתרחקות של מטא מהמטאוורס היא חלק מ"שנת ההתייעלות" עליה הכריז צוקרברג ובאה לידי ביטוי בין השאר בפיטוריהם של 20 אלף עובדים בששת החודשים האחרונים.
השינוי הזה מגע לאחר שרק באוקטובר התעקש צוקרברג כי ימשיך להשקיע במטאוורס, ואף יגדיל את ההשקעות בריאליטי לבס – החטיבה שמיועדת להפיכת המטאוורס למערכת מתפקדת של מוצרים. ואולם, לחץ רב מופעל כעת על החטיבה, שהפסידה מיליארדי דולרים, לפעול בצורה חסכונית יותר.