סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
עמיעד סוטו מנכ"ל ומייסד Guesty ורד רביב שוורץ נשיאת גסטי וסמנכ"לית התפעול
ורד רביב שוורץ נשיאת גסטי ועמיעד סוטו מנכ"ל ומייסד (Eyal Toueg)

אפקט פוסט-קורונה: גסטי גייסה 170 מיליון דולר

חלק ניכר מהגיוס הגדול לחברה הישראלית שפיתחה פלטפורמה לניהול נכסים להשכרה לטווח קצר, שימש לעסקאות סקאנדרי, אבל עדיין, מדובר בהבעת אמון רחבה בתחום ובפתרון הטכנולוגי שלה. "אנחנו קרובים ליוניקורן. בתוך פחות משנה שילשנו שווי והכפלנו הכנסות"

חברת גסטי (Guesty), המפתחת פלטפורמה לניהול נכסים בתחום השכירות לטווח קצר ותעשיית האירוח, מדווחת היום על גיוס הון של כ-170 מיליון דולר. עם זאת, עשרות רבות של מיליוני דולרים מאותו גיוס שימשו לעסקאות סקאנדרי כך שלא ברור כמה נכנס לקופת החברה.
גסטי הוקמה בסוף 2013 על ידי האחים קובי ועמיעד סוטו ופועלת בעשרות מדינות. מאז תחילת הקורונה גסטי הכפילה את גודלה וכיום היא מעסיקה קרוב ל-600 עובדים ב-14 משרדים גלובליים, בהם צוות הפיתוח הגדול ביותר בתעשייה.
הפלטפורמה שפיתחה החברה מאפשרת למנהלי נכסים לטווח קצר לרכז במקום אחד את כל הפעילות הכרוכה בניהולם ובתפעולם, לרבות שיווק באמצעות אתרים כמו Airbnb, Vrbo Booking.com, Tripadvisor, Expedia ,Agoda ורבים נוספים. זאת, בנוסף להפעלת אתר עצמאי של משכיר הנכסים, ניהול המידע הפיננסי-חשבונאי, ניהול ערוצי תקשורת ומשימות תפעול וניקיון, ניהול סיכונים ועוד.
גסטי מפעילה גם זירת מסחר (Marketplace) ובה יותר מ-130 שותפים המעניקים שירותים משלימים למנהלי נכסים, כולל כלי תמחור דינאמיים, סליקת תשלומים, מוצרי בתים חכמים ועוד. בנוסף, קיימת יכולת לבניית פתרונות על גבי ה-API הפתוח של החברה.
מהחברה נמסר שהיא הכפילה את הכנסותיה מאז סבב גיוס ההון הקודם לפני שנה וצפויה להגיע לקצב הכנסות של מעל 100 מיליון דולר בשנה הקרובה. החברה נמצאת כעת בשלבי התרחבות וקליטת 50 עובדים חדשים בישראל ובעולם - זאת, בעקבות הזינוק בתיירות לאחר הקורונה, שמאיץ בעלי נכסים להצטרף לפלטפורמה של גסטי כדי להתמודד עם כמויות ההזמנות הגדולות, תוך שמירה על איכות השירות והחוויה של לקוחותיהם. בעבר רכשה גסטי את חברות תוכנות ניהול הנכסים MyVR ו-YourPorter והיא מתכננת רכישות נוספות בעתיד הקרוב.
"היינו רוצים שהגיוס הבא יהיה הנפקה ציבוריות ובשנה הבאה נגיע לרווחיות ולהכנסות משמעותיות", אומרת נשיאת החברה ורד רביב שוורץ. "אם נהיה בגודל המתאים והשוק יתאים זו תהיה תחזית מתאימה לכיוון של החברה. היתה לנו הזדמנות לעשות גיוס טוב והשווי הרבה פחות חשוב לנו. הגיוס מאפשר לנו לעשות עוד רכישות ויש לנו עוד כמה כאלה על הפרק. אנחנו רוצים לחפש גם רכישות של מוצרים משלימים והאצה של הגידול שלנו.
"לא כל הסכום שגייסנו עכשיו הולך לחברה ויש בעלי מניות שמכרו חלק ממניות החברה. תקופת הקורונה היתה לא קלה לתעשיית הנסיעות, אבל הכפלנו את המכירות השנה ונכפיל שוב בשנה הבאה בזכות קבלת החלטות נכונה ורכישות שהרחיבו את סל המוצרים שלנו. רכשנו שתי חברות בתחום שלנו שאיפשרו לנו להציע מוצר ללקוחות קטנים, גם כאלה שמנהלים דירה או שתיים, והוא צמח יותר מפי 3 מאז שקנינו את החברות.
"מעבר לזה, התרחבנו לתחום הפינטק והקמנו פתרונות לתשלומים ולביטוח. יש לנו תוכניות להמשיך לפתח מוצרי פינטק ועוד מוצרים חדשים ללקוחות שלנו ולסוגי לקוחות חדשים. יש לנו לקוחות כמו אתרי נופש לצד כאלה שמנהלים אתרים עצמאיים ומלונות של דירות".
עמיעד סוטו, מייסד-שותף ומנכ"ל החברה מוסיף: "ההשקעה בגסטי מהווה הבעת אמון בשוק התיירות והשכירות לטווח קצר, בטכנולוגיה החדשנית שלנו ובמעמדנו כמובילי שוק התוכנה לניהול נכסים. היא בולטת במיוחד על רקע האקלים הכלכלי המאתגר בעת הזו. עם העלייה בפופולריות של אפשרויות לינה אלטרנטיבית, גסטי התגלתה כחברה המנצחת הודות למחויבותנו לחדשנות ויכולתנו לתרום להצלחת לקוחותנו. אנו מצפים להוסיף ולהגדיל את הערך שאנו נותנים למנהלים בתעשיית האירוח בחודשים ובשנים הקרובות."
את גיוס ההון ורכישת המניות בסבב הובילו Apax Digital Fund, MSD Partners ו- Sixth Street Growth, והשתתפו בו המשקיעים הקיימים Viola Growth ו- Flashpoint. "אנחנו קרובים ליוניקורן. בתוך פחות משנה שילשנו שווי והכפלנו הכנסות", מסכמת רביב שוורץ.