סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
ויז'ואל של בוט

לא בבית ספרנו: ניו יורק חוסמת את הגישה ל-ChatGPT במוסדות החינוך

מחלקת החינוך של המדינה, המייצגת את מערכת בתי הספר הגדולה בארה"ב, החליטה לחסום את הגישה של התלמידים לצ'טבוט החכם בטענה שהוא מהווה "השפעה שלילית על התלמידים" ו"לא בונה כישורי חשיבה ביקורתית". בקרוב אצלנו?

מחלקת החינוך של ניו יורק חוסמת את הגישה ל- ChatGPT בכלים המקוונים וברשת החינוכית שלה, כך על פי דיווח באתר CNET. הצ'טבוט המבוסס על בינה מלאכותית יכול לייצר תשובות לשאלות המשתמשים, לייצר קודים ואף לכתוב מאמרים בהתבסס על נפח עצום של מקורות מקוונים.
לפי הודעת משרד החינוך, החסימה נובעת "מההשפעות השליליות על למידת התלמידים ומהחששות הנוגעות לבטיחות ולדיוק של התכנים".
"הכלי עשוי לספק תשובות מהירות וקלות לשאלות, אך הוא לא בונה כישורי חשיבה ביקורתית ופתירת בעיות, החיוניים להצלחה אקדמית ובחיים", מסרה דוברת המשרד ג'נה לייל. לדבריה, התלמידים ואנשי ההוראה יכולים עדיין להתחבר ל- ChatGPT במכשירים שאינם מחוברים למערכת בתי הספר וניתן אף לבקש רשות להתחבר למטרות למידת הטכנולוגיה.
ניו יורק היא העיר הראשונה בארה"ב שחוסמת את הגישה לצ'טבוט, אך היא מייצגת את מערכת בתי הספר הגדולה בארה"ב, כך שהמהלך עשוי לעודד ערים נוספות ללכת בעקבותיה.
דסטין יאנג, מרצה לתקשורת מאוניברסיטת מאריוויל, ממליץ לא לעשות זאת. "המחנכים חשבו בעבר שגוגל, ויקיפדיה והאינטרנט יהרסו את החינוך", אמר. "מה שמדאיג אותי הוא שמחנכים עלולים לפעול למנוע את ההכרה בבינה מלאכותית כמו ChatGPT. זה כלי, זה לא האויב".