סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

בלעדי
קרן פודטק חדשה ב־800 מיליון שקל לבכירי ענף המזון ומשפחת רוטשילד

קרן פיקברידג' בהובלת בכירי ענף המזון לשעבר נדב ברגר ואריק סיבר, בשיתוף קבוצת הבנקאות אדמונד דה רוטשילד, ישקיעו בטכנולוגיות פודטק ייחודיות

ענף הפודטק עוד רחוק מלהיות סייבר או פינטק, אך גם הוא מתחמם. ל"כלכליסט" נודע כי קבוצת הבנקאות אדמונד דה רוטשילד מגייסת בימים אלה קרן של 800 מיליון שקל (250 מיליון יורו) להשקעות בפודטק. הגיוס נעשה יחד עם קרן פיקברידג' (PeakBridge) הישראלית בהובלת נדב ברגר ואריק סיבר שעבורם תהיה זו הקרן השלישית. קבוצת רוטשילד בראשות הברונית דה רוטשילד, שמנהלת נכסים של 170 מיליארד דולר, כבר התחייבה להשקיע 20% מהקרן. את יתרת הכסף צפויים שני הגופים להביא מגופים מוסדיים בישראל ובחו"ל. אם אכן יצליחו לגייס סכום של 250 מיליון דולר יהיה מדובר באחת מקרנות הפודטק הייעודיות הגדולות ביותר.

1 צפייה בגלריה
מימין נדב ברגר ממייסדי קרן פיקברידג' והברונית דה רוטשילד
מימין נדב ברגר ממייסדי קרן פיקברידג' והברונית דה רוטשילד
מימין: נדב ברגר ממייסדי קרן פיקברידג' והברונית דה רוטשילד
(צילום: ג'רמי דהבטיסטה, גיא אסיאג)
הקרן החדשה צפויה להתמקד בהשקעות בשלבים מאוחרים יותר מהנהוג היום ותיכנס להשקעות משלב A ואילך. זאת לעומת שלבי הסיד בשתי הקרנות הקודמות של פיקברידג'. הקרן הראשונה, בשם FoodSparks מנהלת 30 מיליון יורו ואילו הקרן השנייה Newtrition מנהלת 45 מיליון יורו. את הקרן הראשונה מנהל יוני גליקמן, אחד מבכירי חברת תמציות המזון והריח הישראלית פרוטרום בעבר. הקרן השלישית החדשה תרשום צ'קים גדולים יחסית לענף, של 5-8 מיליון דולר, ותשקיע ב־15-20 חברות בשנים הקרובות.
קרן פיקברידג' הוקמה על ידי סיבר וברגר, שני שחקנים ותיקים בתעשיית המזון. סיבר כיהן בעבר בשורה של תפקידים בכירים בנסטלה העולמית והיה שותף בקרן החדשנות של החברה שהוקמה ב־2000 ומנהלת 750 מיליון דולר. ברגר הוא נצר למשפחת תעשיינים בתחום המזון בישראל ואחיו של יונתן ברגר שעומד בראש "דה קיטשן", חממת החדשנות של חברת המזון שטראוס. סבם, מאיר ברגר, הקים בשנות השלושים של המאה הקודמת את מפעל השמן יצהר, שייצר בין היתר שומן עבור הגלידות של שטראוס. נדב ברגר הקים בעבר את קרן השקעות הפודטק הראשונה בישראל בשם פודלאב קפיטל והיה גם מהבעלים של מסעדת "לילית" בתל אביב.
בין החברות בהן קרן פיקברידג' השקיעה בישראל ניתן למצוא את חברת Imagindairy ,Tastewise וכן ונילה וידה. על פי התפיסה של סיבר וברגר, הקרנות שלהם משקיעות אך ורק בחברות פודטק שפיתחו טכנולוגיות ייחודיות ולא "חברות מתכון" ועל כן לא ישקיעו בחברות שמייצרות בשר מתורבת למשל. אחת ההשקעות של הקרן, חברת UKKO, פיתחה שיטה לנטרול השפעת הגלוטן על חולי צליאק ובכך מאפשרת להם לצרוך מוצרים שמכילים אותו וכן מנטרלת חלק מהתגובות האלרגיות. אחת ההשקעות המוצלחות של הקרן היא חברת חטיפים נטולי סוכר, NICK'S.