סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מוקש אמבאני אמבני יו"ר ריליינס הודו
מוקש אמבאני אמבני יו"ר רילאיינס. מקורב לממשלה ההודית (צילום: AP)

דיווחים בהודו: קבוצת ריליאנס במגעים לרכוש את טאואר הישראלית

חודשיים לאחר שבוטלה עסקת המכירה לאינטל, מתנהלים לפי הדיווחים המקומיים מגעים לרכישת יצרנית השבבים הישראלית בידי התאגיד הגדול בהודו שבבעלותו של מוקש אמבאני; המלחמה בעזה עלולה לעכב את הדיונים

ריליאנס, התאגיד הגדול בהודו, מנהל מגעים לרכישת יצרנית השבבים טאואר הישראלית, כך לפי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים.
המהלך יוצא לדרך לאחר שבאוגוסט נסוגה אינטל מתוכניתה לרכוש את החברה ב-5.4 מיליארד דולר, לאחר שהרגולטורים הסינים לא אישרו אותה במסגרת הזמן שהוגדרה. אם הרכישה מצד רילאיינס תתממש, היא תעניק לקבוצה בראשותה של מוקש אמבאני הזדמנות להיכנס לתחום ייצור המוליכים למחצה ועשויה אף להאיץ את השאיפות ההודיות להקים מרכז ייצור במדינה. עם זאת, לפי הדיווחים המלחמה בעזה עלולה לעכב את השיחות.
לריליאנס כיסים עמוקים למימון העסקה הפוטנציאלית. בנוסף, החברה ידועה בקשריה הקרובים לממשלה ההודית, כך שיהיה לה קל לקבל את האישורים הרגולטוריים הנדרשים.
חטיבת ייצור שבבים תסייע לריליאנס להגן על חטיבות הטלקום והמכשירים שלה במקרה של מחסור בשבבים, כפי שקרה לאחר מגפת הקורונה. רכישת טאואר בידי ריליאנס תעזור לממשלה ההודית להגשים את היעד של פיתוח תחום ה-Foundry (ייצור שבבים עבור חברות אחרות). הממשלה הציעה תמריצים של 10 מיליארד דולר לעידוד חברות להקים מרכזים במדינה.
לטאואר יש מעל 300 לקוחות בתעשיות שונות, ביניהן תעופה, ביטחון ורכב.
בריליאנס הכחישו בינתיים את הדיווחים. "אין בדיווח אמת", מסר דובר החברה לאתר ביזנס טודיי ההודי.