סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
טים קוק מנכ"ל אפל 2021
טים קוק מנכ"ל אפל 2021 (צילום: AFP)

בסימן האטה: אפל פיטרה 100 מגייסים חיצוניים

החברה בעלת השווי הגבוה בעולם החליטה להיפרד, במהלך לא אופייני, מעובדי הקבלן שהיו אמונים על גיוס עובדים חדשים לחברה - מה שמצביע על צמצום הגיוסים בטווח המיידי. במקביל, הכריז המנכ"ל טים קוק על חזרה לשלושה ימי עבודה במשרד, לכל הפחות

אפל פיטרה בשבוע האחרון מגייסים חיצוניים כחלק מהמאמצים לצמצם בגיוסי עובדים ובהוצאות, כך לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג המתבסס על אנשים המעורים בנושא. לדבריהם, כ-100 מגייסים שהיו במשרות עובדי קבלן פוטרו במהלך לא אופייני לחברה בעלת השווי הגבוה בעולם. המגייסים היו אחראיים לגיוס עובדים חדשים לחברה וסיום החוזים עמם מצביע על האטה צפויה.
למגייסים המפוטרים נאמר כי הקיצוצים נובעים משינויים בצרכים העסקיים של החברה. בחודש שעבר דווח על האטה בגיוס העובדים החדשים. המנכ"ל טים קוק אישר בעת חשיפת הדו"חות הרבעוניים שהחברה תהיה "ממוקדת" יותר בהוצאות שלה.
באפל עדיין מעסיקים מגייסים שכירים במשרה מלאה ולא פיטרו את כל המגייסים החיצוניים. ובכל זאת, מדובר בצעד לא אופייני לענקית הטכנולוגיה המעסיקה יותר מ-150 אלף אנשים. בחודשים האחרונים חברות כמו מטא, טסלה, מיקרוסופט, אמזון ואורקל קיצצו משרות נוכח האטה בהוצאות בסקטור.
לפי המקורבים, הפיטורים התבצעו באזורים השונים שבהם פועלת אפל, כולל טקסס וסינגפור. תגי העובד של המפוטרים בוטלו באופן מיידי ונאמר להם לשלוח מייל עם רשימת החפצים שהם רוצים שיחזרו אליהם.
בדומה לחברות רבות אחרות, אפל מעסיקה עובדי קבלן למשימות כמו תמיכה טכנית ושירות לקוחות. היא משתמשת גם בעובדי קבלן למטרות לוקליזציה של המוצרים ושיפור שירותי המפות שלה. עובדי הקבלן לרוב זכאים לפחות הטבות מאשר שכירים.
בתוך כך, אפל הציבה את ה-5 בספטמבר כתאריך יעד להחזרת העובדים למשרדים לשלושה ימים לפחות בשבוע. לפי הדיווחים, החברה עדכנה אתמול (ב') את העובדים באזור סן פרנסיסקו בתוכניות החדשות ותחייב עבודה מהמשרדים בימי שלישי, חמישי ויום נוסף שייקבע בהתאם לצוותים השונים. הדרישה החדשה היא בהתאם למודל העבודה ההיברידי שאימצה החברה בשנה שעברה.
במייל ששלח המנכ"ל טים קוק לעובדים הוא ציין כי המצב משתנה בין המדינות בהתאם למצב התחלואה בהן וכי בחברה ימשיכו לעקוב אחר ההנחיות בכל מדינה. "בעודנו ממשיכים במסע הזה, אני רוצה להודות לכם על כל מה שאתם עושים. מעולם לא הייתי נרגש יותר מההזדמנויות שעומדות לפנינו, מההשפעה שיכולה להיות לנו על החיים שבהם אנחנו נוגעים ומהצוותים יוצאי הדופן שמאפשרים הכל. אני מצפה לעבודה אתכם וליצירת סביבת עבודה גמישה באפל, שתאפשר לנו להותיר חותם גדול יותר בחיי המשתמשים שלנו ברחבי העולם".
דובר של החברה סירב להגיב לדיווח.