סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
צוות אולו  Oolo
הצוות של Oolo (צילום: Oolo)

חברת AppsFlyer רוכשת את oolo הישראלית בעסקת מניות

שווי העסקה לא פורסם - לכלכליסט נודע כי מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים; oolo גייסה עד היום 6 מיליון דולר ובהסכם הרכישה נקבע שכל עובדי החברה ייקלטו ב-AppsFlyer

חברת אפספלייר (AppsFlyer), רוכשת את אולו (oolo) הישראלית - פרטי הרכישה לא פורסמו אך לכלכליסט נודע שמדובר בעסקת מניות בשווי של עשרות מיליוני דולרים בודדים.
אפספלייר מעסיקה כ-1,500 עובדים והיא צפויה להציג בסיכום השנה הכנסות של כ-400 מיליון דולר, לצד תזרים מזומנים חיובי. מדובר ברכישה שנייה תוך חודשיים לאפספלייר.
אולו הוקמה על ידיי יובל ברנר ורועי יניב, וגייסה עד היום 6 מיליון דולר, בין היתר מ-S Capital, מ-B Angels ואחרים. כל עובדי הנרכשת ייקלטו באפספלייר. אולו תפעל תחת השם "oolo by AppsFlyer".
1 צפייה בגלריה
מימין רועי יניב ו יובל ברנר מייסדי אולו Oolo
מימין רועי יניב ו יובל ברנר מייסדי אולו Oolo
מייסדי Oolo רועי יניב (מימין) ויובל ברנר
(צילום: Oolo)
הרכישה הנוכחית מחזקת את היצע מוצרי הליבה והשירותים של אפספלייר, שתציע מעתה מגוון פתרונות שנועדו לצרכים של צוותי שיווק, צמיחה ומוניטיזציה.
הרכישה משקפת את הרצון של אפספלייר לחזק מותגים במסגרת תהליך קבלת ההחלטות באקוסיסטם הדיגיטלי המתפתח. ככל שצוותי שיווק, צמיחה ומוניטיזציה מרחיבים כיום את אחריותם לרכישה ומעורבות של לקוחות הצורך של אלה בקבלת החלטות רבות ומושכלות בזמן אמת גדל באופן משמעותי. בכדי לענות על צורך זה, יכולות הבינה המלאכותית של אולו תומכות בשיפור אסטרטגיית צמיחה, מוניטיזציה ושימור הלקוח.
אורן קניאל, מנכ"ל אפספלייר ואחד ממייסדיה מסר לכלכליסט: ״ההחלטה לרכוש את אולו היתה קלה באופן מפתיע. בצד האנושי והתרבותי, ראינו התאמה נהדרת בין הערכים המשותפים שלנו, וגם בצד המוצרי הייתה סינרגיה מדויקת עם האסטרטגיה של אפספלייר.
כמות הנתונים שמפתחים צריכים לנתח, והמורכבות שלהם, נמצאת בעלייה מתמדת, והצורך ב-AI להבנה של אותם הנתונים הוא קריטי. מצד שני, דרישות ההגנה על הפרטיות עולות, מה שמקשה על חברות להבין את המשתמשים שלהם, ולקבל החלטות, ואת זה אנחנו רוצים לפתור.
עוד אמר קניאל כי "המלחמה אומנם האטה אותנו מעט, אבל חיזקה אותנו הרבה. המלחמה תסתיים והשאלה מה יהייה כאן אחריה. אין לנו ספק שקיום של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו אפספלייר הוא תנאי הכרחי לכלכלה טובה, וגם לביטחון. במיוחד בימים אלו חשוב לנו להראות ללקוחות, לשותפים, למשקיעים הבינלאומיים,ולכל העולם, ששום דבר לא יזיז אותנו מהמטרה. זו מהות היזמות והישראליות בעיניי.״
יובל ברנר, מנכ״ל אולו, אמר כי "הרכישה צפויה לסלול דרך בתחום ניתוח הנתונים. איחוד הכוחות שלנו עם אפספלייר מתבצע כדי לספק טכנולוגיות ניטור נתונים מתקדמות עבור מותגים ברחבי העולם. עם הרקורד המוכח של אפספלייר, בסיס הלקוחות הגדול והארכיטקטורה לשמירה על פרטיות, הלקוחות שלנו ייהנו מגישה משולבת לקבלת החלטות צמיחה שלא דומה לשום דבר שנראה בעבר".
לאחרונה רכשה אפספלייר את חברת devtodev, שמסייעת למפתחים לנתח את המשחקים והאפליקציות שלהם. oolo ו-devtodev יהיו בין היישומים הראשונים ב-Privacy Cloud Marketplace של AppsFlyer שהושק לאחרונה.