סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק

למרות השערוריות: שנת שיא ברווחים ל-CD Projekt

ענקית הגיימינג הפולנית דיווחה על רווחים של למעלה מ-303 מיליון דולר, אך יחד עם זאת המניה שלה נפלה כיום לשליש מערכה בדצמבר. הסיבה: נתוני המכירות הגבוהים של המשחק סייברפאנק 2077, לצד הביקורת הרבה על המצב הטכני הרעוע בו הגיע לשוק – שהגיע עד לכדי תביעות ייצוגיות

חברת הגיימינג הפולנית CD Projekt פרסמה בסוף השבוע את הדו"ח השנתי שלה והציגה שנה פרדוקסלית: כחצי שנה לאחר ההשקה השנויה במחלוקת של המשחק שלהם Cyberpunk 2077, החברה מצד אחד יכולה לסכם את 2020 בתור הרווחית בתולדותיה, עם הכנסות של כ-563 מיליון דולר ורווחים של למעלה מ-303 מיליון דולר. מצד שני, המוניטין שלה נפגע חמורות לאור המצב הרעוע בו המשחק יצא לשוק, והמניה שלה נמצאת פחות או יותר בצניחה חופשית מאז צאת המשחק. ביחס ל-4 בדצמבר, היום שלפני פרסום הביקורות המוקדמות הראשונות עליו, היא נחתכה בכמעט שני שליש: מ-443 זלוטי (כ-117 דולר) ל-171 זלוטי בלבד (45 דולר). לפי CDP, כ-13.7 מיליון עותקים של המשחק נמכרו, 8 מיליון מתוכם בהזמנה מוקדמת.

1 צפייה בגלריה
גיימינג Cyberpunk 2077 סייברפאנק 1
גיימינג Cyberpunk 2077 סייברפאנק 1
מתוך המשחק Cyberpunk 2077
(צילום: CD Projekt Red)
המכירות של סייברפאנק 2077 היו המקור למרבית מרבית רווחי החברה, לצד עותקים ממשחקיה הקודמים שהוסיפו להימכר וכן רווחים מחנות המשחקים הדיגיטלית GOG, המתמקדת במשחקי אינדי ובמשחקים נוסטלגיים.
סייברפאנק 2077, משחק תפקידים שאפתני ורחב היקף עליו החברה עמלה במשך כעשור, שוחרר כשהוא מלווה בהייפ חסר תקדים, בין היתר בזכות ההצלחה של המשחק הקודם של החברה, The Witcher 3, הנחשב לאחד מהמשחקים הטובים ביותר שנעשו אי פעם. יחד עם זאת, המצב הטכני בו שוחרר המשחק סיבכו את CDP עמוקות: למרות שנות העבודה שהושקעו בו והעובדה שתאריך היציאה שלו נדחה פעמיים, הוא הגיע לשחקנים כשהוא מלא בבאגים חמורים בכל הפלטפורמות, ובפרט סובל מבעיות גרפיות קשות בקונסולות מהדור הקודם – הפלייסטיישן 4 והאקסבוקס וואן. המצב הטכני של המשחק אף הוביל לצעד כמעט חסר תקדים מצד סוני, שהסירה באופן חד צדדי את המשחק מהחנות הדיגיטלית שלה בפלייסטיישן 4, וחרף העובדה ש-CDP שחררו מספר רב של עדכונים ותיקונים למשחק מאז, הוא עדיין לא זמין בקונסולה. הדו"ח גם מציין כי CDP הוציאו כ-2.2 מיליון דולר על החזרים לשחקנים לא מרוצים, אך הוא מתייחס להחזרים ישירים ששולמו לשחקנים ולא כולל החזרים דרך החנויות של מיקרוסופט וסוני בקונסולות – שם, כאמור, היו מרבית הבעיות.
מאז צאת המשחק CD Projekt נמצאים במצב בקרת נזקים תמידי ופרסמו מספר התנצלויות רשמיות. הם פרסמו "מפת דרכים" לשיפור המשחק והודיעו כי הם מחויבים להביא אותו למצב האופטימלי עליו חלמו בפיתוח, הכוללת שחרור עדכונים חינמיים לכל הפחות לאורך כל 2021. החברה אף הודיעה על ארגון מחדש שבמסגרתו היא תפתח אולפן פיתוח נוסף בקנדה, מה שאמור לאפשר לה פיתוח גמיש יותר. כל זאת לא מנע את הגשתן של מספר תביעות ייצוגיות כנגד החברה, המואשמת בכך שהסתירה במכוון את מצב המשחק בצאתו מהשחקנים, בין היתר בכך שלא איפשרה למבקרים גישה לעותקי קונסולות אלא שיחררה להם את עותק ה-PC בלבד.