$
גיימריסט
הפניות גג עמוד  גיימריסט פודקאסט דסקטופ

גיימריסט

ההייפ עבד: Cyberpunk 2077 שבר שיאים ומכר כבר מעל 8 מיליון עותקים

המשחק המצופה ביותר של השנה שבר את שיא המכירות שנקבע רק לפני שבוע. ועדיין, מניית החברה שפיתחה אותו - CD Projekt – צנחה בכמעט 30% בשבוע האחרון, ככל הנראה בשל ביקורות חלוקות ובאגים קשים שפוגמים בחוויית המשחק

עמית קלינג 11:2413.12.20
רגע לפני סופה של שנת שיא בתולדות תעשיית הגיימינג נשבר שיא נוסף, הפעם על ידי המשחק המדובר ביותר של השנה, Cyberpunk 2077. משחק התפקידים העתידני של חברת CD Projekt Red הפולנית רשם את ההשקה הגדולה ביותר בתולדות המחשב האישי, ומכר ב-24 השעות הראשונות לצאתו כ-4.7 מיליון עותקים. לצד זאת, מכר המשחק עוד כ-3.3 מיליון עותקים לקונסולות הפלייסטיישן ואקסבוקס.

בכך, סייברפאנק שבר שיא שקבע בסך הכל לפני שבוע המשחק World of Warcraft: Shadowlands. לפני כן, השיא היה שייך במשך מספר שנים ל-Diablo 3. סייברפאנק רשם שיא נוסף כאשר היה המשחק הראשון לשחקן יחיד - להבדיל ממשחקי אונליין - שבו שיחקו בו זמנית דרך החנות הדיגיטלית Steam יותר ממיליון שחקנים.

 

הנתון פורסם בחשבון ייעודי למשקיעים שמפעילה CD Projekt, שנסחרת בבורסה בוורשה. חרף הנתון המרשים, מניית החברה צנחה בשבוע האחרון בכמעט 30%, מ-443 זלוטי למניה (כ-120 דולר) ל-320 זלוטי (כ-87 דולר). את הנפילה אפשר לייחס לביקורות מעורבות שקיבל המשחק החדש, שאמנם קצר מחמאות על המשימות והעולם הפתוח שלו, אבל מבקרים נותרו חלוקים לגבי טיב הסיפור שלו – וכולם ללא יוצא מהכלל הסכימו שגרסת ההשקה שלו סובלת מכמות עצומה של באגים חמורים.

 

CyberPunk 2077 CyberPunk 2077 קרדיט: CD Projekt Red

 

המשחק גם מצא עצמו בלב שערורייה כאשר התברר כי אחד מקטעי האנימציה במשחק, שבו מופיעים אורות אדומים-לבנים זוהרים, גרם לאחת המבקרות להתקף אפילפטי – ללא אזהרה מוקדמת כנהוג במשחקים. בחברה מיהרו לשחרר כיומיים לאחר צאת המשחק עדכון מקיף המטפל בבאגים החמורים ביותר, כולל האנימציה המסוכנת לסובלים מאפליפסיה, וגם הוסיפו אזהרה בולטת בנושא.

 

 

חרף העובדה הזו, תקלות רבות במשחק טרם טופלו וניתן לצפות כי בחברה ימשיכו לעשות ימים כלילות על מנת להביא את המשחק למצב אידיאלי. השקת המשחק נדחתה כבר פעמיים השנה, תחילה מאפריל לנובמבר ובסופו של דבר ל-10 בדצמבר.

 

CyberPunk 2077 CyberPunk 2077 קרדיט: CD Projekt Red

 

74% מהעותקים האלו היו דיגיטליים, מה שמחזק את הרושם שבמיוחד בשנה זו, שבה עוד ועוד אנשים בחרו לעשות קניות באמצעים דיגיטליים, עותקים פיזיים של משחקים הולכים ונהפכים לקוריוז. הנתון הזה – כמו גם העובדה שהקונסולות החדשות שהשיקו מיקרוסופט וסוני לפני כחודש מגיעות בגרסאות שאינן כוללות כונן דיסקים – מטיל צל כבד על עתידן של חנויות המשחקים המסורתיות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x