סגור
סניף בסט מובייל באילת
סניף בסט מובייל באילת (צילום: איריס ליפשיץ קליגר)

בלעדי
בסט מובייל לקראת סוף הדרך: סגרה את מרבית הסניפים

החברה מנתה בשיאה 33 סניפים, מהם נותרו כיום רק 15 ועל פי הצפי בחודשים הקרובים ייסגרו עוד; לפי הספקים, ההזמנות צומצמו משמעותית; בין הסיבות: התגברות התחרות בתחום הסלולר והרעת המצב הכלכלי; קבוצת ח.י המחזיקה בבסט מובייל: "נמצאים במו"מ מתקדם למכירת הרשת"

רשת הסלולר בסט מובייל, שבבעלות קבוצת ח.י, נמצאת לקראת סוף דרכה. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת, שבשיאה מנתה כ-33 סניפים, סגרה בחודשים האחרונים את מרביתם במהלך הדרגתי, ועל פי הצפי בחודשים הקרובים ייסגרו סניפים נוספים. כיום היא מפעילה 15 סניפים בלבד, ועל פי ספקי הרשת, בסט צמצמה משמעותית את היקף ההזמנות. במקביל, בסט מובייל שמנתה 130 עובדים פיטרה את מרביתם, ומעסיקה כיום כ-40 עובדים בלבד.
קבוצת ח.י שייכת לאיש העסקים יוסי סרודי, והיא היבואנית של מסכי LG לישראל - אחד משני מותגי הטלוויזיה המובילים את השוק לצד סמסונג. הערב (ה') נמסר מטעמה כי היא במו"מ מתקדם למכירת בסט מובייל.
ח.י נכנסה לתחום הסלולר בשנת 2011, אז רכשה 70% מחברת שיא.קום שהחלה את דרכה בפריפריה. באותה העת מנתה הרשת 12 דוכני מכירה בקניונים והפעילה בנוסף שבע חנויות עצמאיות.
לאחר המעבר לקבוצת ח.י התפתחה הרשת ובשנת 2015 כבר מנתה 32 סניפים ואז ניסתה להקים רשת נוספת שמותגה תחת השם בסט מובייל אקסטרה ומכרה מחשבים ניידים, מדפסות, מצלמות, קונסולות משחק ועוד. הכוונה של החברה היתה להקים 13 סניפים בהשקעה של 10 מיליון שקל, אך רשת המחשבים לא התרוממה והפורמט נסגר.
מאוחר יותר שינתה בסט מובייל את שמה ל-BEST mobile & more בניסיון להפוך למרקט פלייס והחלה לעשות יבוא מקביל של מוצרי טואלטיקה, בישום, פארמה, כלי בית ועוד. בדיוק לפני שנה הודיעה הרשת על גיוס של 40 עובדים לחנויות ולמטה החברה מתוך מטרה להתרחב.
קבוצת ח.י נכנסה לתחום הסלולר לאחר הרפורמה של שר התקשורת לשעבר משה כחלון. אלא שהתחום נחלש והתחרות בו גברה בעשור האחרון, ובקבוצה החליטו להפוך את החנויות לרצפת מכירה למוצרי חשמל שהיא מייבאת ובראשם מסכי LG לצד מוצרי חשמל שייבאה בייבוא מקביל כמו נינג'ה ושואבי אבק. ח.י היא יבואנית וסיטונאית ותיקה בענף החשמל ובין היתר משווקת את מוצרי החשמל של הייסנס, גורנייה, ומותגים נוספים קטנים יותר. המטרה של הקבוצה היתה להפוך ליבואנית שהיא גם קמעונאית בדומה למתחרות שלה בענף - אלקטרה מוצרי צריכה, ברימאג, ומיניליין שמפעילות רשתות קמעונאות בבעלותן שמאפשרות להן לתת תצוגה רחבה למותגי הבית.
לאחר שהמהלך לא צלח, שינתה הרשת את השם ל-BEST במטרה להקטין את שטח המכירה של מוצרי החשמל והאלקטרוניקה הגדולים, כגון מקררים ומסכים, ולהרחיב את המגוון של מוצרי החשמל הקטנים לבית.
בשנה האחרונה המצב במשק החל להקשות עוד יותר על הקבוצה. האינפלציה, שחיקת השקל אל מול המטבעות הזרים, הירידה בצריכה ובעיקר עליית הריבית, הכבידו עוד יותר עליה והיא החלה לבצע מהלכי התייעלות.
מקבוצת ח.י. נמסר: "אנחנו בעיצומו של תהליך במסגרתו הוחלט לצמצם את פעילות רשת בסט מובייל ולהישאר עם 15 החנויות הטובות ביותר שלה, כאשר בימים אלה הקבוצה נמצאת משא ומתן מתקדם למכירת הרשת. הקבוצה נמצאת בימים אלה בתהליך של התייעלות, מיקוד והתרחבות לתחומים חדשים בהם היא מאמינה כמנועי צמיחה, ביניהם פוקוס על תחום ה-B2B ככלל והתמקדות בתחום מיזוג האוויר, התאורה והאנרגיה".