סגור
מכוניות של BYD בנמל סוג'ואו בסין
מכוניות של BYD בנמל סוג'ואו בסין (צילום: AFP)

יצרנית הרכב BYD מנהלת מגעים להקמת מפעל ייצור בטורקיה

לפי הדיווחים, גם צ'רי, SAIC, וגרייט וול מנהלות מגעים מול הממשלה הטורקית להקמת מפעלים במדינה

מספר יצרני רכב סינים עשויים להקים מפעלי יצור בטורקיה, כך לפי דיווחים שפורסמו בסוף השבוע. טורקיה כזכור, אינה מייצאת מכוניות לישראל.
לפי הדיווחים, טורקיה נמצאת בשיחות מתקדמות עם BYD וצ'רי להקמת מפעלי ייצור במדינה. לדברי שר התעשיה והטכנולוגיה הטורקי שצוטטו בבלומברג: "ברצוננו להשלים את השיחות בהקדם האפשרי וביצענו התקדמות משמעותית מול שני היצרנים". לדבריו גם SAIC, החברה האם של MG ויצרנית הרכב הסינית גרייט וול מקיימות מגעים מול ממשלת טורקיה להקמת מפעלים במדינה. על פי נתונים רשמיים של AMA, ארגון יצרני הרכב העולמי, בשנה שעברה עמד שווי היצוא האוטומוטיבי של טורקיה (כלומר רכבים וחלקי חילוף) על 35.7 מיליארד דולר.
בתוך כך, יצרנית הרכב הסינית AIWAYS שלא היתה פעילה בסין כמעט שנה צפויה לחזור לפעילות הודות להזרמה של 400 מיליון דולר במסגרת מיזוג ספאק עם חברה אמריקאית. המיזוג אמור לצאת לפועל לקראת סוף השנה. עם זאת, AIWAYS אינה צפויה לפעול בשוק הרכב הסיני אלא להתמקד בשוק הרכב האירופי, זאת בשל התחרות העזה בין יצרני הרכב החשמלי בסין.
יצוין, כי למרות הצהרת הכוונות של AIWAYS, בפועל מפיצי רכב סיני באירופה נערכים דווקא לפגיעה במכירות הזעומות ממילא מכיוון שהאיחוד האירופי נערך להטלת מכסי מגן נרחבים על תוצרת סין.
במקביל ל- AIWAYS, יצרנית רכב סינית נוספת שנקלעה לקשיים מדווחת על חבל הצלה: HIPHI שנקלעה לקשיים אשתקד הודיעה כי חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברה אמריקאית שצפויה להזרים מיליארד דולר ליצרנית היפנית לצורך תוכנית רה אורגניזציה.