סגור
עגלת סופרמרקט קרפור קארפור
עגלת קרפור. האתגר הגדול נוגע ליבוא מוצרי המותג הפרטי (צילום: שאטרסטוק)

תחת השם SUPER: עד סוף השנה 25 סניפי יינות ביתן ייהפכו לקרפור

אלקטרה צריכה תסב עד סוף השנה 25 סניפי יינות ביתן לקרפור, זאת במקום 10 שתכננה במקור. ברבעון הראשון של 2023 יוסבו 20 סניפים, בהשקעה של 40 מיליון שקל

קבוצת אלקטרה מוצרי צריכה תסב עד סוף שנה עוד 25 סניפים של רשת יינות ביתן לקונספט של רשת קרפור הצרפתית. בהסבת הסניפים משקיעה הקבוצה כ־40 מיליון שקל. מדובר בשינוי לעומת התוכנית המקורית שכללה הסבת 10 סניפים לקרפור עד סוף 2022. לדברי אורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור ישראל, "ברבעון הראשון של 2023 יוסבו עוד 20 סניפים לרשת הבינלאומית״.
הסניפים החדשים צפויים להיפתח בתל אביב, אור יהודה וקריית גת ובמקביל יוסבו סניפים קיימים של יינות ביתן בתל אביב, קריית אונו, הרצליה, ראשון לציון, ראש העין, מודיעין, רעננה, ורמת השרון. בתחילה ימותגו הסניפים תחת השם SUPER עד שקרפור תשלים את הכניסה לישראל.
בקבוצת אלקטרה אומרים כי הסניפים מותאמים לקונספט של קרפור והם תוכננו על ידי הרשת העולמית ועומדים בסטנדרטים הבינלאומיים שלה. קרפור מפעילה 14 אלף סניפים באירופה, מזרח תיכון, אפריקה, ואסיה ומחזור המכירות השנתי שלה עומד על 81 מיליארד יורו. אלקטרה צריכה קיבלה את הזכיון לפתיחת סניפים של הרשתות הבינלאומיות קרפור וסבן אילבן.
בינתיים, דו"חות הרבעון השני לשנת 2022 חשפו את הקשיים הכספיים המתמשכים עימם מתמודדת יינות ביתן. הרווח המגזרי של רשת השיווק צנח ב־51% והסתכם ב־5 מיליון שקל והמכירות רשמו ירידה של 3% ועמדו על 712 מיליון שקל. אלקטרה צריכה בנתה תוכנית התייעלות ליינות ביתן שכוללת סגירת סניפים מפסידים, פיטורי עובדים וצמצום מצבת העובדים בין היתר במטה החברה.
האתגר הגדול ביחס להשקת קרפור, מלבד ההשקעה הפיננסית, נוגע ליבוא מוצרי המותג הפרטי. בשורת המחיר לה מצפים, אמורה לנבוע מיבוא המותג. בחברה מדברים על כ־2,500 מוצרים בשלב הראשון, אלא שספק אם תספיק הרשת לבצע התאמה של כמות מוצרים גדולה כל כך מבחינת כשרות ורגולציה בזמן הקצר שנותר עד סוף השנה.