סגור
 מנכ"ל קארפור ישראל, אורי קילשטיין -  מוביל מהלך התייעלות של 50 מיליון שקל בחברה
מנכ"ל קארפור ישראל, אורי קילשטיין - מוביל מהלך התייעלות של 50 מיליון שקל בחברה (צילום: סיון פרג'/ מיכה לובטון)

בלעדי
לקראת כניסת קארפור: יינות ביתן מתייעלת - תפטר עד 300 עובדים

מנכ"ל קארפור ישראל, אורי קילשטיין, מוביל מהלך התייעלות של 50 מיליון שקל שיכלול פיטורי עובדים, צמצום מטה החברה, סגירת סניפים והחלפת ספקים. עדיין לא ברור מתי תיפתח החנות הראשונה של קארפור בארץ, כאשר בחברה לא מוכנים להתחייב על מועד

מנכ"ל קארפור ישראל, אורי קילשטיין, מוביל מהלך התייעלות של 50 מיליון שקל בחברה, כך נודע ל"כלכליסט". מהמצגת של קילשטיין למנהלי החברה שנערכה היום (א') עולה כי התוכנית תכלול פיטורי עובדים, סגירת סניפים והחלפת ספקים.
המהלך מתבצע ברשת שעדיין ממותגת תחת יינות ביתן ומגה, לקראת המעבר למותג קארפור. התוכנית כוללת צמצום מספר העובדים (4,000 כיום) ב-300-200 עובדי סניפים, רובם עובדים ארעיים ועובדי כוח אדם. בנוסף יפוטרו עשרות מעובדי המטה שהוגדל משמעותית בשנה שבה כיהן עמית זאב כמנכ"ל. בשנה האחרונה גדלו הוצאות המטה של קארפור ב-20%.
קילשטיין החל בתפקידו כמנכ"ל קארפור ביולי, ובמהלך התקופה ביקר בסניפים השונים והחליט על סגירתם של חמישה מסניפי החברה, שני סניפים גדולים ושלושה קטנים. הדירקטוריונים של אלקטרה צריכה ויינות ביתן אישרו את המהלך.

1 צפייה בגלריה
אורי קילשטיין מנכ"ל יינות ביתן
אורי קילשטיין מנכ"ל יינות ביתן
אורי קילשטיין, מנכ"ל יינות ביתן
(צילום: סיון פרג')

בשבוע שעבר פרסמה הרשת את הדו"חות לרבעון השני. מהדו"חות עולה כי הרווח המגזרי של יינות ביתן צנח ברבעון השני ב־51% ועמד על 5.2 מיליון שקל, בהמשך לירידה של 3% במכירות שהסתכמו ב־711.8 מיליון שקל. מדובר בנתון המשקף קצב מכירות שנתי של 2.85 מיליארד שקל, הנמוך בכ־8% מזה שחזתה החברה בהערכת השווי שפרסמה לפני חצי שנה. פער קיצוני יותר נמצא ברווח מגזרי של כחצי אחוז, בעוד החברה צפויה על פי הערכות לחתום את השנה עם הפסד של כ־100 מיליון שקל.
תוכנית ההתייעלות של קילשטיין כוללת גם צד מסחרי שבו תחליף הרשת חלק מהותי מספקיה. בתחום המוצרים הטריים, בשר, ירקות ומאפים כבר הוחלפו מרבית הספקים, ואילו במוצרים הארוזים צפויה רוויזיה בשבועות הקרובים.
קילשטיין שימש משנה למנכ"ל שופרסל, ולפני שנה וחצי עזב לקבוצת עזריאלי, שם מונה למנהל הקניונים ופעילות האונליין. הוא עזב כעבור שנה כדי להתמודד על תפקיד מנכ"ל שופרסל תחת היו"ר שעמד להיכנס איציק אברכהן, אבל העדיף להיענות להצעה מהמתחרה ביתן-קארפור.
קארפור זקוקה למזומנים כדי להסב את החנויות לסטנדרטים שיעמדו באלו של קארפור, מהלך שדורש שיפוץ בעלויות של מיליוני שקלים לשנה לסניף. הרשת מצויה במהלך שיפוץ של 10 סניפים, ומתכננת לצאת בשיפוץ 15 סניפים נוספים. שלושה סניפים כבר עובדים בסטנדרטים החדשים של הרשת.
למרות המהלך, עדיין לא ברור מתי תיפתח החנות הראשונה של הרשת, ובחברה לא מוכנים להתחייב על מועד, שכן הפתיחה מותנית בנוכחות של אלף מוצרים לפחות מהמותג הפרטי של קארפור. מקורבים לחברה ציינו כי משרד הכלכלה מעניק רוח גבית לפעילות לפתיחת חנויות הרשת והסרת המכשולים הקיימים.
ליינות ביתן שתי הלוואות בנקאיות בהיקף של כחצי מיליארד שקל, שנושאות על פי הערכות ריבית של עשרות מיליוני שקלים בשנה. זה מכביד על החברה, המתמודדת גם עם תחזוקה שוטפת הרשומה כהשקעה בהיקף שנתי של כ־30 מיליון שקל ב־150 סניפים, שהציוד ברובם במצב ירוד ומחייב תיקונים והחלפות. ברקע כל אלה נמשכת גם הירידה במכירות. ההלוואה השנייה נועדה לשמש לשיפוץ חנויות יינות ביתן לקראת הסבתן לקראפור, אך על פי הערכות חלק מהסכום כבר משמש למימון הפעילות השוטפת.
יו"ר ועד עובדי מגה יינות ביתן, אייל אלי: "עובדי החברה המאוגדים בהסתדרות יכולים להיות בטוחים במקום עבודתם ופרנסתם. מדובר בהפרשת עובדים ארעיים, עובדים שעברו את גיל הפרישה ועובדי מטה מההנהלה הבכירה. אין ולא תהיה שום כוונה לפגוע בשום עובד שמאוגד בהסתדרות".