סגור

העסקה נחתמה: סבן אילבן בדרך לישראל; חנות ראשונה בתוך שנה

אלקטרה צריכה חתמה על ההסכם עם רשת הקמעונאות הבינלאומית 7-Eleven ותקים ב-3 השנים הקרובות עשרות חנויות נוחות. החנויות הראשונות של הרשת צפויות להיפתח בתל-אביב כבר בקיץ הבא. עד סוף 2024 צפויה אלקטרה צריכה להשקיע כ- 60 מיליון שקל במותג ובפתיחת חנויות נוספות. עם זאת, הזכיינית לא תפתח את הסניפים בשבת

אלקטרה צריכה חתמה על ההסכם עם 7-Eleven ותקים ב-3 השנים הקרובות עשרות חנויות נוחות ברחבי ישראל. החנויות הראשונות של הרשת צפויות להיפתח בתל-אביב במהלך הקיץ הבא. עד סוף 2024 צפויה אלקטרה צריכה להשקיע כ- 60 מיליון שקל במותג ובפתיחת חנויות הרשת בישראל. עם זאת, חנויות הרשת יישארו סגורות בשבת.
ההסכם בין הצדדים נחתם ל-20 שנה, עם אופציה להארכה ב-50 שנים נוספות. הסכם הזיכיון של אלקטרה כולל תשלום של סכום ראשוני ותשלומים חודשיים שישולמו כשיעור מתוך סך ההכנסות של פעילות הזיכיון בישראל. עוד כולל הסכם הזיכיון התחייבויות שונות של אלקטרה מוצרי צריכה כלפי 7-Eleven, בנושאים של אי תחרות בתחום חנויות הנוחות, הגבלות בקשר לשינוי שליטה והתחייבות לעמידה בהתניות פיננסיות שונות. למרות ריבוי מותגי חנויות המזון ורשתות חנויות נוחות, באלקטרה טוענים כי כניסת 7-Eleven צפויה להביא לקונים בישראל סביבת קמעונאות ייחודית, כפי שמאפיינת את המותג ברחבי העולם, ומוצרים פופולריים בינלאומיים בקטגוריית המשקאות, החטיפים והמזון טרי. הרשת הבינלאומית תתמוך באלקטרה מוצרי צריכה וביישום של המודל העסקי הקמעונאי הייחודי שלה.
2 צפייה בגלריה
7 eleven סבן אילבן
7 eleven סבן אילבן
סניף של סבן אילבן
(שאטרסטוק)
ג'ו דה-פינטו, נשיא ומנכ"ל 7-Eleven מסר עם חתימת ההסכם: "עם האוכלוסייה הגדלה והתוססת שלה והמשך התרחבותה הכלכלית, ישראל מציגה מיקום אידיאלי עבור צמיחתן של חנויות 7-Eleven. היחסים האסטרטגיים שלנו עם אלקטרה מוצרי צריכה יביאו את מותג 7-Eleven המתמחה במוצרי נוחות ושירותים למיליוני צרכנים ישראלים".
צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה מסר: "הכניסה של 7-Eleven לישראל היא גורם משמעותי נוסף בהפיכתה של חטיבת המזון של אלקטרה לכוח עולה בשוק המזון בישראל. אנחנו שואפים וצופים כי 7-Eleven כבעלת ניסיון ומוניטין בינלאומי תבטיח חוויה מהשורה הראשונה ללקוחות הישראלים. הרשת תספק בחנויות בישראל מזון מהיר ומוצרים בלעדיים שיגיעו לשוק הישראלי לראשונה. אנו מחויבים להציע את חווית הקניה הטובה ביותר והמוצרים הטובים ביותר, הן במרכזי הערים, הן באזורי משרדים ובמיקומים נוספים בעלי תנועת אנשים גדולה". שווימר הוסיף: "ההסכם עם 7-Eleven, שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב, הוא מהלך משמעותי במסגרת הקמת חטיבת המזון של אלקטרה מוצרי צריכה, וזאת במקביל לרכישת רשת יינות ביתן, אותה השלמנו לאחרונה. עסקאות אלה הינן בהתאם לאסטרטגיה העסקית של אלקטרה מוצרי צריכה להפוך לקבוצת הצריכה הטובה בישראל, תוך חיזוק שרשרת הערך והעמקת היתרונות לגודל והרחבת היצע המוצרים והשירותים ללקוחותינו".
הרשת תפתח בשלב הראשון מקבץ חנויות בתל אביב ובהמשך תתפרס ברחבי הארץ. מודל ההפעלה ישלב הפעלה עצמית לצד מכירת זיכיונות הפעלה. באלקטרה מקווים לגייס בדרך זאת בעלי נכסים וחנויות, שיוכלו לקבל את מעטפת המותג, כוח הקניה והליווי המקצועי של החברה.

2 צפייה בגלריה
קן ווקאביאשי סגן נשיא ELEVEN7 אינטרנשיונל ו צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה
קן ווקאביאשי סגן נשיא ELEVEN7 אינטרנשיונל ו צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה
מימין: קן ווקאביאשי סגן נשיא בכיר ELEVEN7 אינטרנשיונל לוחץ את ידו של צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה במעמד החתימה
(צילום: באדיבות אלקטרה מוצרי צריכה)

7-Eleven הינה רשת חנויות נוחות רב לאומית, שבסיסה בדאלאס, טקסס, המפעילה ומעניקה זיכיונות ורישיונות ליותר מ-77 אלף חנויות ב-18 מדינות, בהן: ארצות הברית, קנדה, מקסיקו, יפן, תאילנד, דרום קוריאה, טייוואן, סין, הפיליפינים, סינגפור, מלזיה, וייט נאם, קמבודיה, אוסטרליה, נורבגיה, שבדיה ודנמרק. האסטרטגיה של הרשת היא לספק ללקוחותיה "מה שהם רוצים, מתי, איפה ואיך שהם רוצים את זה". לדברי מנכ"ל הרשת: "בקרוב, צרכנים ישראלים יוכלו לחוות את הסימן המסחרי של Eleven-7 ממקור ראשון, ולהנות מאיכות יומיומית ונוחות".
השקת המותג יוצאת לדרך בתקופה בה מחד יש שינוי בהרגלי הצריכה, שבא לידי ביטוי בהעדפת קניות בחנויות סמוכות לבית הלקוח, גם במחיר גבוה, אך מנגד רוויה בשוק קמעונאות המזון. באלקטרה רואים בסבן אילבן פורמט חדש שמציע מזון מהיר, טרי ומוכן לאכילה, לצד מגוון משקאות ומוצרים מוקטנים, לשימוש מיידי. להערכת החברה, לא מדובר בפורמט מקביל לחנויות שכונתיות דוגמת מגה בעיר, שופרסל שלי, טיב טעם סיטי חנויות הנוחות של תחנות הדלק. יחד עם זאת, הרשת תושק אחרי כניסת גורמים רבים לזירה השכונתית, דוגמת פז שרכשה את סופר יודה העירונית ולאחריה את פרשמרקט הפועלת בלב השכונות, לצד רשת חנויות הנוחות ילו, המונה מאות סניפים. ויקטורי שנערכת לפתוח עשרות חנויות שכונתיות, סונול שקנתה את הרשת העירונית סיטי מרקט שפועלת במקביל לרשת חנויות הנוחות סו גוד. אלטרנטיבה נוספת מציעים רמי לוי ואבי כץ שהשיקו לפני כ-3 חודשים את רשת Q המבוססת על חנויות אוטונומיות המאפשרות קניה עצמאית. לצד רשתות אלו פועלת שופרסל עם מותג אקספרס המונה כ-85 חנויות ודור אלון עם רשת AMPM העירונית עם 52 סניפים ועוד עשרות חנויות נוחות ומיני סופר של אלונית בתחנות הדלק ובמרחב הכפרי.
ההסכם הנוכחי מתווסף למספר עסקאות משמעותיות עליהן דיווחה אלקטרה מוצרי צריכה במהלך השנה האחרונה. בין היתר, במאי 2021 השלימה הקבוצה את רכישת השליטה בקבוצת קמעונאות המזון יינות ביתן. במסגרת ההסכם רכשה אלקטרה מוצרי צריכה את השליטה בפועל ברשת. אלקטרה רכשה 35.05% ממניות הרשת בתמורה לכ-193 מיליון שקל, מתוכם כ-143 מיליון שקל תמורת הקצאת מניות, וכ-50 מיליון שקל בדרך של רכישת מניות מנחום ונורית ביתן (משפחת ביתן). במקביל לאלקטרה מוצרי צריכה, רכשה גם קבוצת הפניקס כ-15% ממניות הרשת, כך שסה"כ מחזיקים אלקטרה צריכה והפניקס יחד ב-50.05% ממניות הרשת, וביתרה מחזיקה משפחת ביתן.