סגור

המחסור בשבבים
טויוטה חותכת 40% מהייצור וסוגרת מפעלים

בעקבות המחסור העולמי בשבבים, סוגרת יצרנית הרכב הגדולה ביפן למשך שבועיים וחצי את המפעלים המייצרים את דגמי הקורולה, הקאמרי, הלקסוס וה-RAV4; לא ברור בשלב זה אם גם תסגור מפעלים מחוץ למדינה

המחסור העולמי בשבבים מתחיל להשפיע על הייצור בטויוטה. בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי יצרנית הרכב הגדולה ביפן הודיעה על קיצוץ הייצור במדינה ב-40% בחודש הבא בשל מחסור במוליכים למחצה. החברה לא מסרה האם בכוונתה לסגור מפעלים בחוץ ליפן.


הקיצוצים ישפיעו על מרבית המפעלים של החברה ביפן ועל כמה מהדגמים הנמכרים ביותר שלה. כך למשל, אחד המפעלים המרכזיים של החברה בסמוך למטה שלה, המייצר את מכונית הספורט RAV4 וכן את דגמי קורולה ייסגר בתאריכים 1-17 בספטמבר. בדומה, מפעל סמוך שמייצר את דגמי קאמרי ולקסוס ייסגר לאורך אותה התקופה.

1 צפייה בגלריה
טויוטה קורולה היברידית 2020
טויוטה קורולה היברידית 2020
טויוטה קורולה היברידית
(צילום: יצרן)


"אנחנו מתנצלים מעומק הלב על אי הנוחות שתיגרם ללקוחות שלנו ולספקים", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.
בעיה נוספת שפוגעת בייצור של טויוטה היא העלייה בתחלואה בקורונה בדרום מזרח אסיה, ובייחוד במלזיה, שם מרכיבים את המוליכים למחצה. ההתפשטות המהירה של זן הדלתא בשילוב עם שיעור ההתחסנות הנמוך יחסית הובילו לירידה חדה בייצור לאחר שהממשלה חייבה את סגירת המפעלים.
עם זאת, למחסור יש גם יתרון מבחינת החברה שכן הוא הוביל לעליית מחירים. טויוטה דיווחה על רווח שיא של 8.2 מיליארד דולר ברבעון שהסתיים ביוני - עלייה של קרוב ל-40% לעומת התחזית.