סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
Deci co founders
מייסדי דסי. גייסה עד היום 55 מילין דולר

רכישה שנייה לאנבידיה בישראל בתחום ה-AI: הסטארט-אפ Deci

אחרי Run:ai, אותה רכשה ענקית השבבים ב-700 מיליון דולר, רכשה אנבידיה את דסי, שפיתחה פלטפורמה לשיפור הדיוק ומהירות העיבוד של אלגוריתמים ליישומי בינה מלאכותית. לפי הערכות, סכום הרכישה יהיה נמוך מסכום זה. דסי, שהוקמה ב-2019, גייסה עד היום 55 מיליון דולר

אנבידיה בדרך להשלמת רכישה משמעותית נוספת של חברת תוכנה ישראלית בתחום הבינה המלאכותית. לפי הפרסום באינפורמיישן, ענקית השבבים במשא ומתן מתקדם לרכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית Deci. סכום הרכישה לא פורסם אך הערכה שיהיה נמוך מהסכום ששילמה אנבידיה על רכישת Run:ai שהוערכה בכ-700 מיליון דולר.
Deci הוקמה בסוף 2019 על ידי ד"ר יונתן גייפמן, פרופ' רן אל-יניב, מומחה לבינה מלאכותית מהטכניון, ויונתן אליעל. החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית המאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים המניעים יישומי בינה מלאכותית. כיום מעסיקה החברה עשרות עובדים. החברה גייסה עד היום כ-55 מיליון דולר, כאשר בין משקיעיה קרן אינסייט פרטנרס , Jibe Ventures, Emerge, Square Peg ו- Fort Ross Ventures, ICON.
Deci עובדת עם יצרני חומרה, יצרני OEM ומובילי מערכות אחרות של ML, והיא שותפה רשמית, בין היתר, של אינטל, Amazon Web Services (AWS), Hewlett Packard Enterprise (HPE ו- NVIDIA.
החברה פיתחה פלטפורמה מבוססת AI, שמאפשרת למפתחים ומדעני נתונים לשפר את הדיוק ואת מהירות העיבוד של אלגוריתמים שמניעים יישומי AI. כיום נוצר פער הולך וגדל בין אלגוריתמים של בינה מלאכותית, שהופכים לגדולים ומורכבים יותר, ולכן צורכים כוח חישובי אסטרונומי, לבין היכולת של מעבדים להריץ את האלגוריתמים הללו באופן יעיל וכלכלי. הפתרון שלהם, טוענים בחברה, מגשר על הפער הזה באמצעות אופטימיזציה אוטומטית של האלגוריתמים שבבסיס יישומי הבינה המלאכותית, ובכך עוזר להנגשה של טכנולוגיית AI עוצמתית גם על מכשירי קצה, ואף הופך אותה לאפשרית מבחינה כלכלית.