סגור
עובדי פולקסווגן במפעל בטנסי הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד עובדי תעשיית הרכב
עובדי פולקסווגן במפעל בטנסי הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד עובדי תעשיית הרכב (צילום: George Walker IV | AP)

"משהו גדול": עובדי פולקסווגן בטנסי מצטרפים לאיגוד עובדי הרכב

מדובר בפריצת דרך משמעותית עבור האיגוד - משום שמרבית העובדים הלא מאוגדים הם במפעלי הרכב בדרום ארה"ב. "העובדים בדרום מוכנים להזדקף ולזכות בחיים טובים יותר", אמרה אחת העובדות

העובדים המשתכרים על פי שעה במפעל פולקסווגן בצ'טנוגה, טנסי, הצביעו ברוב גדול בעד הצטרפות לאיגוד עובדי הרכב המאוחדים (UAW) אתמול. תוצאות ההצבעה מהוות פריצת דרך גדולה בקמפיין של האיגוד לארגן עובדים ברחבי ארה"ב.
מעט לאחר 23:00 בלילה שעון מקומי הודיע דירקטוריון יחסי העבודה הלאומי (NLRB), הגוף הפדרלי שמפקח על הצבעות מסוג זה, ש-73% מתוך 3,600 העובדים במפעל שהשתתפו בהצבעה הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד. 84% מבעלי זכות ההצבעה השתתפו בה.
"ההצבעה הזאת היא משהו גדול", אמרה קלסי סמית', עובדת במחלקת הצבע של המפעל. "זהו הזמן; זהו המקום. העובדים בדרום מוכנים להזדקף ולזכות בחיים טובים יותר".
1 צפייה בגלריה
עובדי פולקסווגן במפעל בטנסי הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד עובדי תעשיית הרכב
עובדי פולקסווגן במפעל בטנסי הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד עובדי תעשיית הרכב
עובדי פולקסווגן במפעל בטנסי הצביעו בעד הצטרפות לאיגוד עובדי תעשיית הרכב
(צילום: George Walker IV | AP)

נכון להיום ישנם כ-150 אלף עובדים לא מאוגדים במפעלי רכב בארה"ב, בערך אותו מספר עובדים כמו אלה המאוגדים במפעלים של ג'נרל מוטורס, פורד וסטלנטיס. אם האיגוד יזכה בזכות לייצג עובדים ברחבי חלק נרחב מהמפעלים הבלתי מאוגדים, הדבר עשוי להגדיל את כוחו בדיוני שכר עתידיים.
נצחונו של ה-UAW מהווה גם חדירה משמעותית שלו למדינות דרום ארה"ב, בהן יחס העובדים המאוגדים נמוך בהרבה ממדינות הצפון. רוב המפעלים הבלתי מאוגדים נמצאים בדרום. האיגוד הודיע על ניסיונו לאגד עובדים לא רק במפעלי פולקסווגן, אלא גם במפעלים של תשע יצרניות אחרות הפועלות בארה"ב – BMW, הונדה, יונדאי, מאזדה, מרצדס, ניסאן, סובארו, וולוו וטויוטה. האיגוד כבר הגיש בקשה לקיום הצבעה נוספת במפעל של מרצדס בוואנס, אלבמה, וזו אמורה להתקיים ב-17 במאי. בנוסף מעוניין האיגוד לייצג עובדים של שלוש יצרניות כלי רכב חשמליים – טסלה, ריביאן ולוסיד, אך טרם הגיש בקשות לקיום הצבעות בנושא.
בניגוד לחברות רבות שפועלות נגד ניסיון עובדיהן להתאגד, פולקסווגן נותרה ניטרלית אל מול התאגדות עובדיה, ובעקבות ההצבעה פרסמה את הדברים הבאים: "נמתין לאשרור התוצאות על ידי ה-NLRB. פולקסווגן מודה לעובדיה במפעל בצ'טנוגה על שהשתתפו בהצבעה".