סגור
גיימריסט הפניה חדשה גג עמוד דסקטופ

אחרי מיקרוסופט ואפיק: גוגל מצטרפת למלחמה על מפתחי המשחקים

גוגל תחתוך את העמלות שלה מיוצרים בשירות הגיימינג בענן, סטאדיה, ל-15% במקום 30%. זאת כדי להגדיל את היצע המשחקים. המודל החדש יחול עד סכום של 3 מיליון דולר ויהיה בתוקף עד 2023. היא גם תחלוק עם היוצרים 70% מכלל הכנסות שירות המנויים שלה, על בסיס "ימי משחק"

בחודש מרץ 2019 החלה גוגל להשתכשך בתעשיית הגיימינג, כאשר היא השיקה את שירות הגיימינג בענן שלה, סטאדיה (Stadia).


אתמול (ג') היא הודיעה על מודל חלוקת הכנסות חדש במטרה לפתות אליה מפתחי משחקים: החל ב-1 באוקטובר, גוגל תגבה עמלה של 15% ממכירות המשחקים בסטאדיה - עד לרף הכנסות של שלושה מיליון דולר.
לאחר מכן, מודל חלוקת ההכנסות ישוב לקדמותו: 30% לגוגל, ו-70% למפתחי המשחקים. ההצעה תקפה לכל המשחקים שיושקו בסטאדיה עד סוף שנת 2023. כלומר, מפתחי משחקים עשויים להרוויח עוד 450 אלף דולר על כל משחק שיתארח בשירות הענן של גוגל. עסקה לא רעה מבחינתם.

2 צפייה בגלריה
ענן סטאדיה גוגל גיימינג
ענן סטאדיה גוגל גיימינג
שירות גיימינג בענן של סטאדיה, גוגל
(גוגל)

גוגל גם הודיעה כי החל מחודש יולי, משחקים שיצטרפו לקטלוג הסטאדיה פרו (Stadia Pro, שירות המנויים שלה), יזכו ל-70% מהכנסות השירות. כלומר, על כל עשרה דולר בחודש שמשלמים המנויים (זה מחיר המנוי החודשי), מפתחי המשחקים יקבלו שבעה דולר. 70% יתחלקו בין המפתחים השונים על בסיס מעורבות שחקנים (Engagement), שנמדדת ב"ימי משחק". כלומר, גם אם תשחקו ב"אססני'ז קריד" פעמיים באותו יום - גוגל תחשיב זאת כיום משחק בודד.
ענקית החיפוש אף תציע למפתחי ומפיצי משחקים מעין תוכנית שיווק שותפים. החל במחצית הראשונה של שנת 2022, אם שחקן יירשם לשירות המנויים באמצעות קישור ישיר למשחק בסטאדיה, יוצרי המשחק יקבלו את עשרת הדולרים מהחודש הראשון של דמי המנוי.
ההכרזה על החידושים בגוגל סטאדיה:
מאחורי הקלעים של תעשיית הגיימינג מתחוללת מלחמה על יוצרי המשחקים בין ענקיות הגיימינג. לאחר השקת מערכת ההפעלה החדשה שלה, הודיעה מיקרוסופט כי החל בחודש אוגוסט, היא תחתוך את העמלה שהיא גובה ממפתחי משחקים מ-30% כיום, ל-12% בלבד - עמלה זהה לזו שגובה חברת אפיק, המפתחת של פורטנייט, בחנות המשחקים שלה.
שתיהן, יש לציין, מציבות על הכוונת את סטים (Steam), חנות המשחקים המקוונת הפופולרית ביותר - שבינתיים לא ממש נלחצת וממשיכה לגבות ממפתחי המשחקים 30% מכל רכישה. גם לפלייסטיישן ולאקסבוקס יש אחיזה איתנה בחנויותיהן ואף הן לא חוששות לגבות 30% מכל רכישה.

2 צפייה בגלריה
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי Sundar Pichai
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי Sundar Pichai
מנכ"ל גוגל סנדר פיצ'אי Sundar Pichai
(AFP)

על אף ההשקה הגדולה אי אז ב-2019, גוגל לא ממש הצליחה לכבוש לעצמה נתח משמעותי בשוק הגיימינג. סטאדיה הושקה עם 22 משחקים, רובם כבר היו זמינים בפלטפורמות אחרות. כיום החברה מארחת 195 משחקים בשירותי הענן שלה. זו התקדמות יפה, אך המספר עדיין נמוך ביחס למתחרות. לשם השוואה, אקסבוקס וואן ופלייסטיישן 4 כבר התהדרו ב-303 משחקים ו-221, בהתאמה, כשנתיים לאחר שהושקו הקונסולות הללו.
באופן כללי, שירותי משחק מבוססי-ענן נותרו עד כה נישה די שולית בתעשייה, למרות שגם לסוני, למיקרוסופט ואפילו לאמזון יש סוס במירוץ הזה, שנחשב כעתיד הגיימינג על פי התחזיות. יתרה מכך, גוגל לא ניסתה לשווק באגרסיביות את סטאדיה בתקופת הקורונה. ייתכן כי הבינה שעליה לחשוב לטווח ארוך במטרה לשנות את הרגלי המשחק של מיליוני בני אדם.