סגור

להיות ארכיטקטית-על או מנהלת גלובלית מישראל

אייל שפין, מנכ"ל אתר הפיתוח של Dell Technologies, מספר על החדשנות, ההזדמנויות והדירוג בין 10 חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן בישראל

"Dell Technologies היא בין החברות הגדולות בעולם, וזה משקף את היקף ההזדמנויות למפתחים," מספר אייל שפין, מנכ"ל אתר הפיתוח של Dell Technologies בישראל וסמנכ"ל בכיר בחברה הגלובלית. "אתה יכול לגדול ולהיות מה שאתה רוצה - לא תוחמים אף אחד לאזור שבו הוא עובד. גם לא משנה איפה את יושבת בעולם, את יכולה למלא תפקידים של ארכיטקטית-על או מנהלת גלובלית בכירה. באתר הפיתוח בישראל ישנם ארבעה סמנכ"לים בחברה הגלובלית, כולל שניים בכירים, שאחראים על תחומי פיתוח משמעותיים. זה לא מאד נפוץ בחברות גלובליות אחרות."
3 צפייה בגלריה
אייל שפין במשרדי Dell בגליל ים
אייל שפין במשרדי Dell בגליל ים
אייל שפין במשרדי Dell בגליל ים
(צילום: טל שחר)
בעשירייה הפותחת של ההייטק
אתר הפיתוח של Dell בישראל דורג לאחרונה במקום ה-8 בין חברות ההייטק שהכי טוב לעבוד בהן בארץ, ובמקום 11 מתוך כלל התעשייה, בסקר Coface BDI של TheMarker. "לא הופתעתי מהדירוג הגבוה, שמשתקף גם בסקרים נוספים בשנים האחרונות," אומר אייל. "בישראל יש לנו קבוצה מגוונת של טאלנטים עם התמחות רב-תחומית, מתחום הענן ועד Data Science, פיתוח מערכות אחסון מורכבות, סייבר ומערכות קצה. Dell נמצאת היום בחזית הטכנולוגיה בתחומים אלה, והפיתוח בישראל נמצא בליבת העשייה של החברה הגלובלית. אני שואף להמשיך ולהוביל את הקבוצה המוכשרת שלנו לפרוץ גבולות טכנולוגים ולהמשך השפעה מהותית על עתיד התעשייה."
אימפקט משמעותי
תפיסת עולמו של אייל עוצבה במידה רבה בשירותו הצבאי, שדווקא לא היה קשור לתחום ההייטק. "המסלול הצבאי שלי זימן לי חוויה אחרת. הדרכתי חיילים שבאו מרקע מורכב והמטרה הייתה להכניס אותם למסלול החיים. הניצחון היה להגיע למצב שהם רוצים לבצע את התפקיד ונשארים בצבא. הסיפוק שקיבלתי מלגרום לאנשים להאמין בעצמם ולהצליח היה אדיר. מה שהוביל את האנשים לא היה היררכיה פיקודית או כוחנות - כדי להצליח, הייתי צריך לעבוד איתם ביחד, בגובה העיניים." גם כיום, אימפקט משמעותי הוא רכיב מפתח בחזון של אייל. "המטרה שלי כמנכ"ל היא לתעל את היכולות שלנו בישראל אל תוך הפרויקטים הקריטיים ביותר של Dell הגלובלית, כדי לייצר את האימפקט המירבי," הוא אומר.
חדשנות בתחומי הענן, אחסון המידע, סייבר ו- Data Science
"הצוותים שלנו בישראל לוקחים חלק מרכזי בפיתוח מוצרי אחסון המידע המובילים של החברה הגלובלית – סייבר, מערכות קצה ומערכות ענן היברידי. בשנים הראשונות שלי ב-Dell, היתה לי הזכות להוביל את שני פרוייקטי הדגל של החברה בתחום אחסון המידע. אלה מערכות מורכבות מאוד טכנולוגית, הכוללות גם רכיבי AI . מוצרים אלה נבחרו רשמית למוצרי השנה של Dell Technologies ומכניסים מיליארדי דולרים בשנה. כמובן שההישג הוא של הצוות הגלובלי, אבל הצוות הישראלי היה עמוד התווך של הפרויקטים. אחד ממוצרי האחסון פותח מאפס בטכנולוגיה שנמצאת בחוד החנית. רבים לא האמינו שנצליח להוציא את המוצר תוך שנה וחצי משחרור הפיילוט, אבל הצוות עשה את זה בענק."
3 צפייה בגלריה
חדר מצב סייבר במשרדי Dell בבאר שבע
חדר מצב סייבר במשרדי Dell בבאר שבע
חדר מצב סייבר במשרדי Dell בבאר שבע
(צילום: מיכה לובטון, גיקטיים אינסיידר)
בלב החדשנות הגלובלית
לשפין נגיעה לפיתוחי המחר גם דרך התפקיד הנוסף שהוא ממלא ב-Dell הגלובלית, כסמנכ"ל בכיר בתחומי ההנדסה, הענן ההיברידי, Data Management ו-AIOps. "אנחנו משקיעים היום הרבה במוצרי העתיד, שיתחברו למוצרי הליבה שלנו ויאפשרו ללקוחות ניהול יעיל יותר של מערכות המיחשוב והאחסון, ושל ניהול המידע שקיים על אותן מערכות: ממחשוב הקצה (בחנויות, מכוניות וכו') ומערכות מחשוב הקיימות בארגונים, ועד לשימוש בפתרונות ענן של מגוון ספקים. אם לפני 20 שנה מחלקות המחשוב ישבו במרתף הארגון, כיום המערכות מבוזרות בקצה, כמו למשל במצלמות של חנויות שמחוברות למערכת המיחשוב, והפעולות מתבצעות בענן. זו הטרנספורמציה שמתרחשת כרגע בעולם המיחשוב - ואנחנו שם."
בית ספר לטכנולוגיה
Dell רואה בהתפתחות המקצועית והאישית של העובדים והעובדות יעד אסטרטגי. "אנחנו משקיעים הרבה במנטורינג – גם לעובדים חדשים וגם לוותיקים – בתחומי ניהול, טכנולוגיה ומה שביניהם. אחד הדברים שאני גאה בו במיוחד הוא העבודה שלנו עם סטודנטים ובוגרי אוניברסיטאות. מדהים לראות את הצמיחה המקצועית המהירה - עם ההשקעה הנכונה, המנטורינג, שילוב הסטודנטים בפרויקטים קריטיים והרעב שלהם להצליח, הם הופכים לכוכבים. היו לנו כמה סטודנטים שאחרי חצי שנה, ראשי הקבוצות התחרו ביניהם כדי לקחת אותם אליהם לקבוצה. Dell היא בית ספר מעולה לטכנולוגיה ולתחום הנדסת התוכנה."
תובנות מ-INSEAD
פיתוח ההון האנושי של העובדים.ות ב-Dell מתבסס על הכשרות באוניברסיטאות פנימיות וחיצוניות. אייל השתתף במסגרת החברה בפרויקט של שנה שכלל גם מפגשים באוניברסיטת INSEAD בצרפת, בקורס מרוכז בתחום מינהל עסקים. "למדתי שם המון על תרבות ניהולית גלובלית, שבה הדברים מובנים יותר ומבוססי נתונים. הבנתי שלא מספיק להיות צודק ולשכנע לוגית, אלא חשוב לשכנע אמוציונלית ולבנות קשרים ארוכי טווח. צריך לדעת להעביר מסר, גם אם מדובר בדרך ארוכה יותר, תוך הפעלת מנופים אחרים וארגון קבוצות תמיכה. בקיצור, לדבר עברית באנגלית..."
3 צפייה בגלריה
מעבדות Dell
מעבדות Dell
מעבדות Dell
(צילום: טל שחר)
להקים את האינטרנט
אייל מחזיק בתואר משולב בפיזיקה ובמדעי המחשב מאוניברסיטת בן גוריון. לאחרי השירות הצבאי, הוא שימש במגוון תפקידים. "באחד הסטארטאפים אחרי השירות הצבאי, ניסינו להקים את האינטרנט, אבל הוא הגיע לפני שהספקנו," הוא אומר בחיוך. אייל שימש כסמנכ"ל מגיל 29 ברציפות במספר סטארטפים ובחברות גלובליות, שבחלקן שימש כמנכ"ל אתר הפיתוח בישראל. הוא הצטרף ל-Dell ב-2016, דרך המיזוג הענק של Dell ו-EMC, והתמנה לתפקיד מנכ"ל אתר הפיתוח של Dell Technologies בפברואר האחרון.
רף של 90% מתנדבים
"מעבר לעשייה הטכנולוגית, Dell היא חברה מאד ערכית," מציין אייל. "הגדרנו יעד שלפיו לפחות 90% מהעובדים יתנדבו לפחות פעם בשנה באירוע משמעותי - זה רף שמולו המנהלים.ות נמדדים.ות, ולשמחתי היקף ההתנדבות עבר את היעד בגדול. יעד משמעותי נוסף נקרא Moonshot Goal, שלפיו עד 2030, נשים יהיו 50% מצוות העובדים, ולפחות 40% מצוות הניהול. יש לנו מגוון תכניות התנדבות בהובלת העובדים שלנו המקדמות שוויון מגדרי, כמו תכניות מנטורינג וחשיפה להייטק עבור נערות מהפריפריה. אנחנו פועלים לשילוב קבוצות נוספות בהייטק, כמו החברה החרדית והערבית. יש לנו Bootcamps, שהם קורסים מרוכזים המעודדים השתלבות בתחום פיתוח התוכנה, ימי חשיפה והאקתונים. קלטנו נשים חרדיות שהשתתפו בקורס שלנו ועברו בהצלחה תהליכי מיון וגיוס. אני מאמין שחובתנו לרתום את המומחיות הטכנולוגית שלנו לטובת מתן הזדמנויות לכל הקבוצות בישראל, זה יעד שהוא Win-Win לכולנו".