עידן הקניות עם סוכני AI כבר כאן, ו-Google הופך לשותף עוד יותר חכם במסע אל הרכישה
בינה מלאכותית משנה את חוויית הקנייה: ו-Google לא רק מציג תוצאות, אלא הופך לשותף מתוחכם שמבין כוונות, ממליץ על מוצרים ומלווה עד לרכישה, בארה״ב סוכני AI מודדים לנו בגדים ומבצעים עסקאות בשמנו. "אנחנו כבר לא במשחק של הצגת מודעה בזמן הנכון, אלא בניסיון להבין את הכוונה המלאה של הלקוח הפוטנציאלי", מסבירה רוני לוי, ראש תחום איקומרס וריטייל ב-Google ישראל
כמעט כמו כל היבט בחוויית הגלישה ברשת, גם חגי הקניות של נובמבר - הכוללים את ShoppingIL, בלאק פריידי וסייבר מאנדיי, חווים השנה את מהפכת ה-AI. ב-2025, הבינה המלאכותית (AI) היא יותר מ'עוד כלי' לשיפור דיוק הפרסום - היא המנוע שמפרק ובונה מחדש את המסע של הצרכן. היא הופכת כל רגע של השראה להזדמנות קנייה, ומחייבת חשיבה עסקית מחודשת מצד המפרסמים.
"הצרכן המודרני בעונת הקניות הוא לא קונה ספונטני, הוא חוקר מתוחכם" מסבירה רוני לוי, ראש תחום איקומרס וריטייל ב-Google ישראל. "בעזרת היכולות העדכניות של ה-AI, חוויית הקנייה מועצמת ושונה לחלוטין מבעבר. בין היתר, החוויה מונעת על ידי כלים חדשניים בחיפוש של Google, ומחייבת קמעונאים לאמץ אסטרטגיה שרואה ב-AI את הליבה של פעילות הפרסום. אנחנו כבר לא במשחק של הצגת מודעה בזמן הנכון, אלא בניסיון להבין את הכוונה המלאה של הלקוח הפוטנציאלי".
המסע אל הרכישה מתחיל הרבה לפני חודש המבצעים של נובמבר. "הצרכן החדש נמצא במסע מתמשך ולא-ליניארי, אשר כולל חיפוש, צפייה בסטרימינג, גלילה וקנייה", אומרת לוי.
בינה מלאכותית משנה את חוויית הקנייה
(גוגל)
בעידן ה-AI, הקונה מחפש 3 חלקים במשוואה: מחיר, אמון ונוחות
כדי לבצע רכישה מושכלת, הקונה המודרני דורש מענה מלא לשלושת מרכיבי 'משוואת הערך החדשה':
- מחיר משתלם: הקונה משתמש בכלים חכמים כדי להשוות ולוודא שהוא מקבל את התמורה הטובה ביותר.
- אמון במוצר: הקונה דורש הוכחות לאיכות ואורך החיים של המוצר, ופונה לתוצאות החיפוש ב-Google כדי להעמיק ולקרוא ביקורות וחוות דעת. הוא גם מאמת את המסקנות עם תוכן ב-YouTube של יוצרי תוכן שבונים אמון עם הקהל שלהם לאורך כל השנה.
- נוחות רכישה: לבסוף, הקונה מצפה לחוויית קנייה חלקה, זמני משלוח מהירים ושקופים, ומדיניות החזרות פשוטה.
מהצגת תוצאות חיפוש לשותף בסיעור מוחות: Google הוא פרטנר יצירתי במחקר צרכני
המהפכה המשמעותית ביותר היא האבולוציה של מנוע החיפוש מכלי למציאת תשובות לשותף יצירתי. השינוי מתבטא בשני כלים מרכזיים:
סקירת AI Overviews) AI) ומצב AI Mode) AI).
סקירת AI מספק סקירה מהירה בתגובה לשאילתה במנוע החיפוש, בעוד שמצב AI מאפשר פתיחת חלון לשיחה מתמשכת. לאחרונה, מצב AI הושק גם בעברית, מה שמאפשר לקהל הישראלי להתנסות ביכולות אלו בצורה נרחבת ונוחה יותר. בעזרת כלי ה-AI ניתן להעמיק, לחקור ולפתח רעיונות בדיאלוג, בדומה לחוויה ב-Gemini - אך ישירות בתוך מנוע החיפוש.
כדי לסלול את הדרך לקנייה של מוצר בחוויית ה-AI החדשה הזו, תוכלו פשוט לתאר את מה שאתם מחפשים - כמו שאתם מדברים עם חבר. למשל, בחיפוש אחרי הג'ינס הטוב ביותר לטעמכם, במקום לסנן בין פילטרים כדי למצוא את הסגנון, הגזרה, הצבע, המידה או המותג, פשוט כתבו "ג'ינס כחול בהיר שהוא לא רחב מדי", ומצב AI יספק מגוון אפשרויות רלוונטיות לרכישה. אם תרצו למקד את האפשרויות שלכם, פשוט המשיכו להסביר את מה שאתם מעוניינים בו: למשל, "אני רוצה אורך עד הקרסול". אחת האפשרויות מוצאת חן בעיניכם? תוכלו לבקר בקלות באתר של המותג או החנות, ולרכוש.
"בעקבות השינויים האלו, צרכנים מגיעים ל-Google עם שאלות מורכבות יותר והם מחפשים בצורה שונה", מרחיבה לוי. "מעבר לחיפוש הטקסטואלי, החיפוש הוויזואלי צומח משמעותית משנה לשנה. כך למשל, ניתן לצלם תיק שאהבתם, למצוא פריטים דומים, וגם להוסיף בקשה בטקסט כדי למצוא את אותו תיק בצבע אחר. Google יידע לסרוק את הרשת ולהציג את התוצאות המדויקות ביותר".
צמיחה זו מועצמת גם בזכות הפיצ׳ר 'מקיפים ומחפשים' (Circle to Search), המאפשר להקיף כל אובייקט על מסך הטלפון עם האצבע ולחפש אותו מיידית.
עידן הקניות האג׳נטי כבר כאן
(גוגל)
בקרוב אצלנו? בארה"ב מנוע החיפוש משמש סוכן קניות שמסייע באופן אקטיבי
בנוסף לכל אלו, Google השיקה לאחרונה יכולות אג'נטיות נוספות, הזמינות כרגע בארה״ב, שהופכות את מנוע החיפוש לסוכן קניות אישי וחכם שמסייע באופן אקטיבי דרך סט כלים חדשניים:
- מדידה וירטואלית (Virtual Try-On): כלי שפותר את חוסר הוודאות ברכישת אופנה אונליין. הכלי מאפשר להעלות תמונה שלכם ושל הבגד שראיתם בחיפוש ולראות כיצד פריט לבוש ייראה עליכם. מדובר בכלי פורץ דרך שמשנה את כל חווית הקנייה שלנו והופך אותה למדוייקת ופרסונלית יותר.
- קניין אישי (Buy for me): הקונה יכול לסמן פריט שהוא ראה ואהב בחיפוש ולהגדיר את המחיר המקסימלי שהוא מוכן לשלם. המערכת עוקבת אחרי המחיר, וכאשר הוא מגיע לסכום הרצוי, הלקוח מאשר את הרכישה והמערכת משלימה אותה באופן מאובטח.
שילוב כלים כאלו משדרג את חוויית החיפוש מתגובה נקודתית למנוע דיאלוגי אקטיבי, שמבין את הצרכן, מייעץ לו ומלווה אותו עד לקופה.
המסלול המהיר לרווחיות בעונת הקניות הקרובה: AI נותן יתרון תחרותי
עבור קמעונאים, עונת הקניות היא אתגר כפול: מימוש ביקושים בהיקף עצום, עם מעל מיליארד חיפושי קניות בכל יום, תוך תגובה מהירה לטרנדים מתפרצים. הפתרון, מדגישה לוי, "הוא שינוי גישה - במקום אסטרטגיה מבוססת מילות מפתח, אימוץ אסטרטגיה מבוססת הבנת הלקוח והצרכים שלו באמצעות AI".
האסטרטגיה המנצחת היא לתת לבינה המלאכותית לנהל את המורכבות. "אנחנו ממליצים למפרסמים להשתמש ב-'Power Pack', שילוב של קמפיינים מונעי AI כמו Performance Max ו-Demand Gen. לאחרונה גם השקנו את האפשרות להשתמש ב-AI Max, המאפשר טרגוט רחב, יצירת מודעות מותאמות לשאילתת החיפוש ונחיתה בעמוד הרלוונטי ביותר באתר של המפרסם. חבילת כלים זו משתמשת ב-AI כדי למקסם את היכולת להגיע לצרכן המדויק בכל נקודת מגע בפלטפורמות של Google".
בנוסף, Google משיקה כלים חדשים המאפשרים למפרסמים עצמם ליצור תמונות וסרטוני מוצר באיכות גבוהה באמצעות AI, ובכך לשפר את נראות המוצרים שלהם בפלטפורמה. בשורה התחתונה, אומרת לוי, "אמון באוטומציה הוא המפתח להחזר השקעה (ROAS) מקסימלי".
לוי מסכמת כי "מפרסמים שיאמצו בחוכמה ובמהירות את מוצרי ה-AI של Google יממשו באופן מקסימאלי את הפוטנציאל הטמון בביקושים הגבוהים בעונת החגים וכן לאורך כל השנה. המשמעות עבור הקמעונאים ברורה: עונת הקניות הנוכחית לא דומה לקודמותיה. היכולת לנצח בנויה על אוטומציה חכמה, שימוש בכלי AI שמצליחים לממש את הביקוש העצום, תוך בניית אמון עמוק ונוחות חסרת תקדים עבור לקוח הקצה״.






























