חיפוש על טורבו: כך תנצלו את מהפכת ה-AI של Google לשדרוג הפרסום הדיגיטלי
חוויית החיפוש החדשה ב-Google עם הפיצ׳רים AI Overviews ו-AI Mode, מאפשרת שיחה אינטראקטיבית עם מנוע החיפוש. עידן ה-AI לא רק משנה את האופן שבו אנחנו מחפשים ב-Google, אלא גם מפרסמים במנוע החיפוש האהוב בעולם. כך תתאימו את אסטרטגיית הפרסום שלכם למהפכת ה-AI
הבינה המלאכותית משנה את עולם הפרסום הדיגיטלי מקצה לקצה. אנשי השיווק והפרסום בארגונים נמצאים בחזית המהפכה הזאת, ועל מנת להצליח, עליהם להבין כיצד היא משנה את האופן שבו כולנו מחפשים, וצורכים מידע. חווית החיפוש החדשה ב-Google פותחת הזדמנויות חסרות תקדים לצמיחה והתייעלות עסקית. זה הזמן להכיר את הטיפים והכלים החדשים לפרסום במנוע החיפוש וברשת בעידן מהפכת הבינה המלאכותית.
השינוי הגדול: מחיפוש של מידע לחיפוש של פתרונות
חוויית החיפוש ב-Google עוברת שינוי מהותי, מהצגת מידע, לכלי עם יכולת הבנה ומענה חכמים יותר. כיום, אנשים מגיעים למנוע החיפוש עם שאלות מורכבות וארוכות יותר, ויותר ויותר אנשים מחפשים גם באמצעות דיבור ותמונות. "התנהגות החיפוש שלנו השתנתה", אומר אוהד טואטי, מומחה פרסום מבוסס AI ב-Google ישראל. "אם פעם חיפשנו 'מסעדה איטלקית בתל אביב', היום אנחנו שואלים 'איזו מסעדה איטלקית מומלצת לדייט רומנטי בתל אביב עם אופציות טבעוניות?'". לדבריו, "אנחנו כבר לא מסתפקים בתשובות יבשות, אלא מצפים לפתרונות מקיפים, לרעיונות ולהשראה. ה-AI מאפשר לנו בדיוק את זה: לעבור מחיפוש אינפורמטיבי לשיחה של ממש עם מנוע החיפוש".
לדבריו, "מתוך יותר מ-5 טריליון חיפושים בשנה, 15% משאילתות החיפוש שנשאלות מדי יום ב-Google הן חדשות לגמרי. זה נתון מדהים שמראה כמה אנשים יצירתיים". בנוסף, "אנחנו רואים יותר ויותר חיפושים ארוכים, במקום מילות מפתח בודדות". עוד נתונים אותם משתף טואטי: "אצל המשתמשים הצעירים, החיפוש הויזואלי פופולרי במיוחד, כאשר 1 מכל 5 חיפושים ב-Google Lens הוא עם כוונה לרכוש מוצר או שירות".
הכירו את חוויית החיפוש החדשה ב-Google
החידושים המרכזיים ביותר בעולמות החיפוש משנים כבר עכשיו את הרגלי החיפוש של כולנו, וחובה להכיר אותם בתור משווקים.
הראשון הוא AI Overviews - סקירת AI, שהפך לאחת ההשקות החשובות והמוצלחות ביותר בתחום החיפוש בעשור האחרון. "בטוח נתקלתם כבר בפיצ׳ר החיפוש שעשה לאחרונה עלייה לישראל", אומר טואטי.״ סקירת AI מציג סיכום חכם ומהיר של מידע בדף התוצאות, עם קישורים להרחבה במקורות, כתגובה למונחי חיפוש רלוונטיים״.
AI Overviews
(באדיבות גוגל)
אנשים מאוד אוהבים את הפיצ׳ר הזה, בארה״ב והודו ראינו עלייה של למעלה מ-10% בשימוש ב-Google בסוגי השאילתות המציגות סקירת AI. ראינו שבזכות סקירת AI משתמשים מבקרים במספר רחב יותר של אתרים, והם נוטים להקליק יותר על הלינקים שכלולים בסקירת ה AI מאשר שהלינקים היו כלולים בדף התוצאות הרגיל, מה שיוצר הזדמנויות חדשות לגילוי והצגת תוכן.
בנוסף, "הקלקות מדפי תוצאות עם סקירת AI נחשבות איכותיות יותר לאתרים, כלומר, משתמשים נוטים לבלות יותר זמן באתרים שבהם הם מבקרים", מציין טואטי. כיום, מודעות הפרסום קיימות כרגיל מעל ומתחת ה-AI Overviews, ובארה׳׳ב גם בפנים, כדי לאפשר למפרסמים לפגוש צרכנים ברגעים קריטיים של קבלת החלטות.
החידוש השני הוא AI Mode, שעוד לא הושק בישראל ורלוונטי כרגע למחפשים בארה׳׳ב ומי שמפרסם לשם. "אם סקירת AI הוא שדרוג, AI Mode הוא כבר מנוע סילון שמציע שיחה אינטראקטיבית עם Google, עם שאלות בשפה טבעית ותשובות מבוססות AI, עם קישורים להרחבה. AI Mode מצוין לשאלות שדורשות חקירה מעמיקה, השוואות או ניתוח. לדוגמה, במקום לחפש בנפרד "טיסות לרומא", "מלונות ברומא" ו"אטרקציות ברומא", אנחנו יכולים לשאול: "תכנן לי טיול של 5 ימים ברומא בסוף ספטמבר, עם דגש על אתרים היסטוריים ומסעדות טרנדיות, בתקציב של עד 1500 דולר לטיסה ומלון." ה-AI Mode יספק לנו תכנית מפורטת עם המלצות לטיסות, מלונות, מסלולים יומיים, ואפילו טיפים למסעדות ממקורות שונים", מסביר טואטי.
בנוסף, AI Mode יכול להפיק גרפים מבוססי נתונים בזמן אמת ולספק ניתוח טקסטואלי מקיף. בהמשך משתמשים יוכלו לשתף דאטה בין הפלטפורמות השונות שלנו כדי לאפשר חוויה מותאמת אישית, ככה שאם תחפשו המלצה למשהו, הוא ידע מה אתם ספציפית אוהבים, וידע לתת את התשובה המתאימה ביותר עבורכם.
AI MODE RESEARCH
(באדיבות גוגל)
כיצד לייעל את פרסום העסק שלכם כדי שתוכלו להמשיך להצליח ולגדול?
1. מקסמו את ביצועי ה-AI שלכם - הנתונים הם הדלק
"הבסיס לכל אסטרטגיית AI מוצלחת מתחיל בנתונים חזקים ואמינים", אומר טואטי.
על מנת להגיע לנתונים מהימנים, חשוב לבנות מנוע החלטות אמין: התחילו בחיבור חשבון ה-Google Ads עם נתוני צד ראשון (First-Party Data) שלכם, הכוללים מידע מהאתר שלכם, ממערכות CRM, וכל נתון אחר שבבעלותכם. בנוסף שדרגו את התגים (Tags) במנהל הנתונים שלכם כדי להבטיח איסוף נתונים מדויק ויעיל שיחשוף סיגנלים חדשים.
לאחר מכן, חשוב למדוד את הנתונים הנכונים כדי להגיע למסקנות רצויות. "לא מספיק רק לאסוף נתונים; צריך גם לדעת למדוד את ההשפעה שלהם", אומר טואטי. השתמשו בניסויים כדי לבחון את הערך המוסף של הקמפיינים שלכם. כלי התקצוב ב-Google Analytics וכלי מדידה מתקדמים למפרסמים כמו Meridian, יעזרו לכם לייעל את תקציב השיווק שלכם ולהבין בדיוק מה עובד.
2. שפרו את התוכן עם AI - יוצרים קריאייטיב עם כוחות-על
"תוכן איכותי וקריאייטיב מותאם הם קריטיים להצלחת קמפיינים מבוססי AI", אומר טואטי. "קמפיינים מובססי AI יכולים להגיע לקהלים רחבים יותר, אבל המסר צריך להיות מרתק ומותאם אישית".
כדי לעזור לכם להפוך את החזון הקריאייטיבי שלכם למציאות מהר יותר וללא עלויות, Google מטמיעה את מודלי הבינה המלאכותית המתקדמים שלה, Veo ו-Imagen, ליצירת סרטונים תמונות בהתאמה, ישירות בפלטפורמות הפרסום שלה. "המשמעות היא שתוכלו ליצור בקלות נכסים ויזואליים מרשימים, כמו להפוך תמונת מוצר סטטית לסרטון קצר ודינמי", מסביר טואטי. כלים אלו ישולבו בקרוב ב-Google Ads וב-Merchant Center ליצירת תמונות ו-וידאו בקלות.
בנוסף, חשוב להתאים את התוכן לקידום אתרים (SEO): "גם בעידן ה-AI, ואפילו במיוחד - ה-SEO נשאר חשוב", מדגיש טואטי. "חשוב לנסות לחשוב על האופן בו התוכן שלכם יהיה הכי שימושי ורלוונטי למשתמשים עצמם. ה-AI יכול לעזור לכם לזהות מגמות ונושאים חמים ליצירת תוכן שישרת אתכם".
3. אמצו אסטרטגיות שיווק מתקדמות - כמו Performance Max ו-AI Max לקמפיני חיפוש
אחרי שהכרתם את הכלים הרלוונטיים, מדידת הנתונים והחשיבות של קריאייטיב מעולה, הגיע הזמן להשתמש בכלי פרסום מבוססי AI באופן אקטיבי בקמפיינים שלכם ב-Google Ads ולראות תוצאות בשטח.
טואטי ממליץ "אמצו את השילוב החכם בין Performance Max שפורס רשת טירגוט לתפיסת כל הנכסים הדיגיטליים של Google, לדוגמא חיפוש, YouTube ,Display, בנוסף לקמפיינים ממוקדי רשת החיפוש שלנו". הוא מסביר כי AI Max לקמפיינים לרשת החיפוש "מכין אותם לעתיד, הוא משפר את הביצועים ועוזר לתפוס מונחי חיפוש חדשים, ככה שמספר החשיפות של המודעות שלכם יעלה. בנוסף, הקמפיין יוכל לייצר קריאייטיבים מותאמים אישית, שיעזרו לשפר את סיכויי ההקלקה על המודעות שלכם (CTR), והנגשה לדף הנחיתה המתאים ביותר, ככה שגם יחס ההמרה לאחר הקליק (CVR) צפוי להשתפר". כל אלה יחד יוצרים חווית משתמש מושלמת.
העתיד כבר כאן - כדאי להצטרף אליו
"הבינה המלאכותית מבינה את כוונת החיפוש שלנו, וככה היא עוזרת לנו למצוא את המידע שחיפשנו בצורה טובה יותר״ מבהיר טואטי. "Google בונה חיפוש אינטליגנטי ומותאם אישית שיכול לטפל בשאלות הקשות ביותר ולסייע בביצוע משימות". עבור עסקים וארגונים, החיפוש של Google ממשיך להיות דרך עוצמתית להפוך סקרנות של משתמשים לגילויים חדשים ולהחלטות מושכלות. "מהפכת הבינה המלאכותית פותחת לארגונים הזדמנויות עסקיות אדירות. הבנת השינויים והיערכות נכונה יאפשרו לכם למנף את העוצמה של ה-AI כדי להגיע לקהלים חדשים, ליצור חוויות לקוח משמעותיות יותר ולהוביל את הארגון לצמיחה".






























