סגור
רכב יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5 (צילום: עמית שעל)

אחרי זמן רב של קיפאון: גרסת הבסיס של יונדאי איוניק 5 מתייקרת

גרסת הכניסה של יונדאי איוניק 5 לשוק הרכב הישראלי התייקרה החודש ב-11 אלף שקל, ל- 224,900 שקל. ההתייקרות תהיה רק בדגם זה שמיועד בין היתר לציי הרכב

לאחר תקופה ארוכה של קיפאון, אחת המכוניות החשמליות הפופולאריות בישראל מתייקרת: יונדאי איוניק 5 פרסטיז', גרסת הכניסה של יונדאי איוניק 5 לשוק הרכב הישראלי התייקרה החודש מ 213,900 שקל ל 224,900 שקל, עלייה של 11 אלף שקל. ההתייקרות תהיה רק בדגם זה, הזול ביותר בהיצע דגמי האיוניק 5, שהוא גם דגם שמיועד בין היתר לציי רכב. כלומר בחירה ביונדאי איוניק 5 צמודה בגרסת הבסיס תהיה כעת יקרה יותר.
כפי שפורסם ב"כלכליסט" יבואנית יונדאי סובלת ממחסור באספקת דגמים המתבטא בכך שחלק מדגמי היצרנית נמצאים כבר חודשים בסטטוס "אין צפי אספקה" באתר היבואנית וכך גם איוניק 5 פרסטיז'.
יונדאי איוניק 5 נחשבת כיום לאחת המתחרות הבולטות של טסלה 3 בישראל אך בטסלה מחירה של גרסת הכניסה של ה 3 הוזל בשבוע שעבר מכ-221 אלף שקלים לכ-211 אלף שקלים. כפי שנחשף ב"כלכליסט" בחודש שעבר יצאו יבואני הרכב למבצעי מכירות אגרסיביים על מכוניות חשמליות - אבל מבצעים אלה תקפים ברובם למכוניות שכבר שוחררו ממכס אשתקד בתעריפי 2023. מכוניות חשמליות אשר צפויות להגיע לישראל במהלך החודשים הקרובים ישוחררו ממכס לפי מס קנייה גבוה של 35% (בניגוד ל 20% אשתקד) ויהיו יותר יקרות.