סגור
חברת תעופה ריינאייר
חברת תעופה ריינאייר. הטיסה 184 מיליון נוסעים (צילום: AFP)

רווח שיא לריינאייר ב-2023; המנכ"ל: "לא נוכל לייקר כרטיסי הטיסה בקיץ כפי שרצינו"

חברת הלואו קוסט רשמה ב-2023 רווח אחרי מס של 1.92 מיליארד יורו, עלייה של 34%, הודות לזינוק במספר הנוסעים ועל אף עלויות תפעוליות גבוהות יותר. אך המנכ"ל מייקל או'לירי הזהיר כי מחירי הכרטיסים לא יעלו כפי שציפו, עקב "תחושות מיתון באירופה"

חברת הלואו קוסט ריינאייר פרסמה את הרווח השנתי הטוב ביותר בתולדותיה, על רקע זינוק במספר הנוסעים וצמיחה בהכנסות שפיצו על עלויות תפעוליות גבוהות יותר.
לפי הודעת חברת התעופה, הרווח אחרי מס זינק ב-34% ב-2023 ל-1.92 מיליארד יורו (2.09 מיליארד דולר). ההכנסות עבור השנה כולה עלו ב-25% לעומת 2022 ל-13.44 מיליארד יורו. במהלך התקופה הטיסה החברה 184 מיליון נוסעים, עלייה של 23% לעומת התקופה של לפני פרוץ המגפה. במקביל, העלויות התפעוליות טיפסו בשנה שחלפה ב-24%, ועלות הדלק זינקה ב-32%.
עוד הודיעה החברה כי תחל בתוכנית רכישה עצמית של מניות בשווי 700 מיליון יורו.
למרות התוצאות הטובות, בחברה הזהירו כי תעריפי הטיסות לא עולים בקצב מהיר כפי שהעריכו לקראת שיא עונת הנסיעות. המנכ"ל מייקל או'לירי אמר כי ייתכן שהסיבה לכך היא שיש "תחושה של מיתון ברחבי אירופה", שאף עלולה להוביל לצמיחה נמוכה מהמצופה. כבר לפני שבועיים טען כי התעריפים בקיץ לא יעלו ב-5% עד 10% כפי שחזו בסוף אפריל.
בחברה הדגישו היום כי התחזית הנוכחית היא לצמיחה קלה בלבד במחירים בעונת הקיץ, וגם העלייה הזו "תלויה מאוד" בהזמנות של הרגע האחרון. "זה באמת די מפתיע שהתמחור אינו גבוה יותר, ואנחנו לא בטוחים אם זה נובע מסנטימנט הצרכני או תחושת המיתון ברחבי אירופה, אך אנחנו בהחלט נחווה עלייה בביקוש ביולי ובאוגוסט", הוסיף או'לירי.
בחברה התייחסו גם למשבר בבואינג, וציינו כי מספר המטוסים שיקבלו עד סוף יולי יהיה נמוך ב-23 מהתוכניות. או'לירי ציין כי ריינאייר תקבל פיצוי "צנוע" מבואינג בשל העיכובים, אך הדגיש כי הסכום הזה לא משקף את ההפסדים מכך: החברה נאלצה להוריד את תחזית הצמיחה במספר הנוסעים עבור השנה הפיסקלית שמסתיימת במרץ 2025 לטווח של 198-200 מיליון נוסעים מ-205 מיליון.