סגור
טונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוסטונה סטארקיסט קפה ג׳ייקובס עוגיות לוטוס דיפלומט
מוצרים שמייבאת דיפלומט: טונה סטארקיסט, קפה ג׳ייקובס ועוגיות לוטוס (צילומים: מירב קריסטל, שאטרסטוק)

תשלום לקמעונאים והתערבות בתצוגה: דיפלומט תיקנס ב-9 מיליון שקל

הממונה על התחרות מיכל כהן פרסמה להערות הציבור הודעה על הקנס שהיא מעוניינת להטיל על יבואנית המזון, בעקבות סעיפים בחוק המזון שהפרה; העיצומים שעליהם סיכמה רשות התחרות עם דיפלומט מצטרפים לעיצומים דומים עם מרבית הספקים הגדולים במדינה

הממונה על התחרות מיכל כהן פרסמה היום (א') להערות הציבור הודעה מוסכמת על כוונות חיוב, בעקבות ההסכמות שאליהן הגיעה עם דיפלומט.
לפי ההודעה, דיפלומט נדרשת לשלם למעלה מ-9 מיליון שקל לאוצר המדינה, על הפרות סעיפים בחוק קידום התחרות בענף המזון. הסעיפים עוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים שלא כהנחות למוצרים אותם היא מוכרת להם.
מדובר בהסכמות על הפרות מנהליות, שאינן קשורות לחקירת בכירים בדיפלומט בחשד להסדר כובל.
זהו צעד נוסף בתוצאות בדיקה רוחבית שהחלה הרשות בשנת 2022, של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים. הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון.
בשלב הראשון הגיעה הממונה לפני כשנה להסכמות עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון שקל לאוצר המדינה.
כמו כן לאחרונה פורסמו לעיון הציבור הסכמות עם חברת סנו על תשלום קנס של למעלה מ-16 מיליון שקל והסכמות עם חברת נטו על תשלום עיצום כספי של למעלה מ-18 מיליון שקל.
העיצומים המוסכמים שאליהם הגיעה הממונה עם דיפלומט, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם ספקים גדולים, מאפשרים אכיפה מהירה ויעילה של הוראות חוק המזון, ומגבירים את ההרתעה בענף המזון מפני הפרתן.
עד כה הסתכמו העיצומים שהוטלו ואלה אשר עומדים לעיון הציבור טרם הטלתם בהיקף של כ-66 מיליון שקל.