סגור
דרימליינר בואינג 787
מטוס דרימליינר של בואינג (צילום: MIC SMITH/AP)

דו"ח משטרתי: מותו של חושף שחיתויות בבואינג - התאבדות

ג'ון בארנט חשף בעיות בטיחות בשורות יצרנית המטוסים, ונמצא ירוי במכוניתו בצ'רלטון לפני כחודשיים, כשבידו אקדח; לעורכי דינו היו השגות באשר להנחה שהתאבד, אך חקירה משטרתית אישרה כי כך היה

סיבת מותו של חושף השחיתויות בבואינג, ג'ון בארנט, התבררה כהתאבדות, כך על פי דו"ח משטרתי שפורסם אתמול (ו').
בכך הגיעה לסופה החקירה לגבי מותו הפתאומי של העובד הוותיק, שחשף חששות לגבי רמות הבטיחות והייצור של יצרנית המטוסים, הסובלת בשנים האחרונות משורת בעיות בתחום זה. בארנט גם תבע את החברה בטענה שבואינג נקמה בו באופן בלתי חוקי.
בארנט בן ה-62 נמצא מת בכלי רכב בצ'רלטון, דרום קרוליינה, ב-9 למרץ כתוצאה מפצע ירייה. שוטרים נשלחו לבדוק את שלומו של בארנט ששהה במלון ההולידיי אין לאחר שלא הופיע לתת הצהרה בתיקו המשפטי נגד בואינג, כך על פי עורכי דינו ודו"ח של המשטרה. כשהגיעו השוטרים למקום הם מצאו אותו ללא רוח חיים במושב הנהג של כלי רכב במגרש החניה, כשבידו אקדח. על פי הדו"ח הראשוני של המשטרה ברכב נמצא גם פתק התאבדות.
אך עורכי דינו של בארנט אמרו לאחר מותו שהצהרתו בפני בית המשפט התקרבה לסיומה, ונראה היה שמצב רוחו טוב. "לא ראינו כל אינדיקציה לכך שהוא עומד ליטול את חייו. אף אחד לא מצליח להאמין לזה", כך אמרו עורכי הדין, רוברט טורקביץ ובריאן נואלס, ב-12 במרץ, "על משטרת צ'רלטון לחקור את התקרית במלואה ובמדויק, ולומר לציבור מה מצאה".
אתמול סיימה כאמור משטרת צ'רלטון את החקירה כשמסרה שמשרד הפתולוג המחוזי קבע שבארנט שם קץ לחייו. סמוך לו ברכב נמצאה מחברת בה התגלו סימנים ש"הוא עבר תקופה של מצוקה אישית רצינית", כך על פי ההצהרה לתקשורת.
בארנט, ששימש כמבקר איכות בבואינג ועבד בחברה במשך עשורים, אמר לניו יורק טיימס לפני חמש שנים שגילה בעיות בטיחות בייצור של אשכולות חיווט באופן שעלול להביא לכשל חמור במטוס. לדבריו, "כמנהל איכות בבואינג, אתה משמש כקו ההגנה האחרון".
מאז הצהרתו הפומבית הראשונה, בואינג סבלה משורה של כשלי בטיחות, לרבות התנתקות פאנל במטוס מקס 737 של חברת אלסקה איירליינס בינואר השנה. הדבר הוביל את משרד המשפטים האמריקאי להודיע לאחרונה כי החברה עשויה לעמוד לדין פלילי בסוגיות אלו.