סגור
באנר דסקטופ כלכליסט טק
מגזין עצמאות 4.5.22  מימין רונן דר ו עמרי גלר מייסדי Run:AI
מימין רונן דר ועמרי גלר מייסדי Run:AI ( צילום: אלירן רובין)

עסקת הענק על סף חתימה: אנבידיה בדרך לרכוש את Run:ai הישראלית ב-700 מיליון דולר

לכלכליסט נודע כי הרכישה של חברת הבינה המלאכותית הישראלית צפויה להיחתם בימים הקרובים. Run:ai שמפתחת תוכנה לניהול משאבי מחשוב של בינה מלאכותית תהיה חלק ממרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל

עסקת הרכישה של חברת הבינה המלאכותית הישראלית Run:ai על ידי ענקית השבבים אנבידיה צפויה להיחתם בימים הקרובים, כך נודע לכלכליסט. שווי העסקה מוערך בכ-700 מיליון דולר. Run:ai שמפתחת תוכנה לניהול משאבי מחשוב של בינה מלאכותית וגייסה עד היום כ-118 מיליון דולר תהיה חלק ממרכז הפיתוח של אנבידיה בישראל.
אנבידיה מעסיקה כ-30,000 עובדים בעולם וכ -3,200 עובדים בישראל מרביתם ביקנעם ותל אביב. ישראל עבור אנבידיה היא המרכז האסטרטגי השני בחשיבותו בעולם.
עד היום, רכישת הענק הכי גדולה של החברה היתה של מלאנוקס ב-2019 בכ-6.9 מיליארד דולר, שמייצרת לאנבידיה 13 מיליארד דולר בשנה אבל מעבר לכך נותנת לה עומק טכנולוגי רחב ביותר. לכן טבעי מאוד שכאשר אנבידיה תחפש טכנולוגיה חדשה ומשלימה ישראל תהיה אחת המדינות הראשונות שבהן תחפש כזו.
Run:ai הוקמה בשנת 2018 על ידי עמרי גלר, שעבד בעברו ביחידה טכנולוגית במשרד ראש הממשלה, וד״ר רונן דר, סמנכ"ל טכנולוגיה, חוקר לשעבר באוניברסיטת תל אביב ומהנדס אלגוריתמים באנוביט ובאפל. החברה בנתה מערכת הפעלה עבור מעבדי הבינה המלאכותית החדשים, המבוססת על טכנולוגיות וירטואליזציה מתקדמות. פלטפורמת Atlas של החברה מאגדת את כל משאבי המחשוב של הארגון ומקצה באופן דינמי ואוטומטי משאבים לכל המשימות הרצות במקביל, בהתאם לצורך ולתעדופים הארגוניים. הפלטפורמה פועלת בשרתי החברה ובענן ומלווה את הארגון בכל השלבים, ממחקר ופיתוח אפליקציות בינה מלאכותית ועד להפעלתן בסביבות פרודקשן.
עם הלקוחות של Run:ai נמנים חברות ענק מ-Fortune 500 וכן סטארט-אפים שעושים שימוש בבינה מלאכותית במגוון תחומים כמו פיננסים, רכב, בריאות, ומוסדות אקדמיים מובילים. כספי ההשקעה ישמשו להרחבת מרכז הפיתוח בתל אביב ולקליטת מפתחים, מהנדסים, מומחי בינה מלאכותית, מנהלי מוצר ואנשי שיווק.
סבב הגיוס האחרון של Run:ai היה ב-2022 עת גייסה 75 מיליון דולר בסבב C, בהובלה משותפת של Tiger Global ו-Insight Partners, משקיעים מרכזיים נוספים בחברה כוללים את קרנות הון הסיכון הישראליות TLV Partners ו-S Capital של חיים סדגר ואיה פטרבורג.