סגור
דגם של בואינג 747-8 במפעל החברה
דגם של בואינג 747-8 במפעל החברה (צילום: רויטרס)

בואינג: מספר ההזמנות במאי - הגבוה מאז דצמבר 2023

יצרנית המטוסים האמריקאית קיבלה 303 הזמנות חדשות בחודש שחלף; המסירות עלו ב-88% לעומת השנה שעברה, והחברה מתקרבת לתקרת הייצור שהציבה רשות התעופה בעקבות תקרית הבטיחות. עסקת ענק עם קטאר וחידוש המסירות לסין מחזקים את התנופה

ההזמנות הגולמיות של בואינג למטוסים חדשים הגיעו ל-303 בחודש שעבר, הכי הרבה מאז דצמבר 2023, בעוד שהחברה מתקדמת מול המתחרה איירבוס ופועלת לייצב את ייצור המטוסים הנמכרים ביותר שלה קרוב לגבול שאותו קבעה רשות התעופה הפדרלית.
במאי מסרה היצרנית 45 מטוסים, בדומה לחודש קודם, אך יותר מ-24 המטוסים שהיא מסרה שנה קודם לכן. עד מאי השנה מסרה בואינג 220 מטוסים ללקוחות, ואילו איירבוס מסרה 243 מטוסים. המסירות הן מפתח לבואינג ולאיירבוס ליצירת תזרים מזומנים, שכן עיקר מחיר המטוס משולם בעת מסירתו.
בואינג רשמה הזמנות ל-512 מטוסים השנה נטו לאחר ביטולים והמרות, לעומת 215 הזמנות שנרשמו עבור איירבוס. הזמנות נוספות עלולות להיחתם בשבוע הבא בתערוכת התעופה של פריז - אירוע מסחרי שבו החברות זוכות להזדמנות להציג טכנולוגיות ומטוסים חדשים ולחתום על עסקאות.
רשות התעופה הפדרלית הגבילה את ייצור ה-737 מקס של בואינג ל-38 ליום בשנה האחרונה, לאחר שחסם דלת התפוצץ ממטוס מקס 9 כמעט חדש שהיה בדרכו לפורטלנד, אורגון. אף על פי שאיש לא נפצע קשה בתאונה, משבר הבטיחות החדש פגע בתפוקת בואינג.
מנכ"ל בואינג, קלי אורטברג אמר שהחברה מתכננת לייצב את קו הייצור שלה בקצב הנוכחי של כ-38 ליום ואז תוכל לבקש רשות מרשות התעופה הפדרלית להעלות קצב זה. בחודש שעבר רשמה בואינג 345 הזמנות, נטו מביטולים, 146 מהן למטוסי מקס 737 ו-157 למטוסי 787 דרימליינר ומטוסי 777X שטרם אושרו בהזמנה ענקית של מטוסי גוף רחב מקטאר איירווייז. העסקה נחתמה במהלך ביקורו של הנשיא דונלד טראמפ בדוחא, קטר, בחודש שעבר.
אורטברג אמר בסוף החודש שעבר שבואינג צופה לחדש החודש מסירות של מטוסים לחברות תעופה סיניות, לאחר שאלו הופסקו במהלך מלחמת הסחר בין ממשל טראמפ ובייג'ינג. בואינג קיבלה 606 הזמנות נטו השנה כולל התאמות חשבוניות, והצבר שלה עמד על 5,943 בסוף מאי.