השפעה שלילית: כמחצית מהמתבגרים בארה"ב סבורים שהמדיה החברתית פוגעת בהם
לפי סקר של מכון פיו בארה"ב, חל זינוק בדעה השלילית של משתמשים בגילאי 13 עד 17 על שימוש בפלטפורמות כמו אינסטגרם, טיקטוק וסנאפצ'ט. ב-2022 רק שליש מהם סברו כך. 45% מהמתבגרים אמרו שהם נמצאים בהן יותר מדי זמן, ו-44% הפחיתו השימוש בהן
גם המתבגרים לא אוהבים מדיה חברתית: כמעט מחצית מבני העשרה בארה"ב סבורים שפלטפורמות כמו אינסטגרם, טיקטוק וסנאפצ'ט פוגעות במשתמשים בני גילם, לעומת כשליש ב-2022 – כך לפי סקר של מכון פיו.
הסקר, שממצאיו פורסמו אתמול (ג'), נערך באוקטובר 2024 בקרב מדגם מייצג של בני 13 עד 17 והוריהם. לפי הממצאים, 48% מהמתבגרים סבורים שההשפעות של פלטפורמות מדיה חברתית על בני גילם הן "בעיקר שליליות" (לעומת 32% ב-2022). מנגד, 41% סבורים שאין לפלטפורמות השפעה שלילית או חיובית (45% ב-2022), ורק 11% הצהירו שיש להם השפעה חיובית בעיקרה (24% ב-2022).
עוד עולה מהסקר ש-77% מהמתבגרים ו-89% מההורים מודאגים מאוד או מודאגים במידה מסוימת מבריאותם הנפשית של בני העשרה, כאשר 22% מהמתבגרים ו-44% מההורים מקרב המודאגים סבורים שהגורם שמשפיע יותר מכל על הבריאות הנפשית הוא מדיה חברתית, ועוד 8% ו-14% בהתאמה סבורים שהגורם המשפיע ביותר הוא טכנולוגיה באופן כללי. 34% מהמתבגרים אמרו שהם משתמשים במדיה חברתית כמקור מידע על בריאות הנפש, ו-63% מקרבם הגדירו אותה כמקור החשוב או כמקור החשוב ביותר למידע בנושא.
שאלה אחרת ביקשה לברר האם מדיה חברתית מסייעת או מזיקה בסוגיות כמו חברות (30% מסייעת, 7% מזיקה), ביטחון עצמי (19% מסייעת, 15% מזיקה), ציונים (8% מסייעת, 22% מזיקה), תפוקה (9% מסייעת, 40% מזיקה) ושינה (4% מסייעת, 45% מזיקה).
באשר לזמן שהם מבלים במדיה חברתית, 45% מהמתבגרים אמרו שהם נמצאים שם יותר מדי זמן (לעומת 27% ב-2023), 6% מעט מדי זמן (8% ב-2023), ו-49% בדיוק כמות הזמן הנכונה (64% ב-2023). 44% אמרו שהם הפחיתו את היקף השימוש שלהם בסמארטפון ובמדיה חברתית.