סגור
סוזן סרנדון
סוזן סרנדון. "אני מתחרטת מאוד על הקטנת המציאות הזו ופגעתי באנשים עם ההערה הזו" (צילום: AP)

סוזן סרנדון מתנצלת על דבריה בעצרת פרו-פלסטינית: "הניסוח היה טעות איומה"

השחקנית זוכת האוסקר ספגה גינויים רבים לאחר שאמרה שיהודים אמריקאים "מקבלים טעימה מאיך זה מרגיש להיות מוסלמי במדינה הזו". כעת, לאחר שהסוכנות שלה נטשה אותה, כתבה באינסטגרם שכוונתה הייתה להדגיש את הסכנה בעלייה של פשעי שנאה. "אני מצטערת שלא הצלחתי לעשות זאת"

השחקנית זוכת האוסקר סוזן סרנדון פרסמה התנצלות על כך שאמרה בעצרת פרו-פלסטינית כי יהודים אמריקאים "מקבלים טעימה מאיך זה מרגיש להיות מוסלמי במדינה הזו, לעתים קרובות כל כך נתונים לאלימות". את הדברים אמרה ביוניון סקוור, ניו יורק, ב-17 בנובמבר.
"הניסוח היה טעות איומה", כתבה בהצהרה באינסטגרם שבה הסבירה כי כוונתה הייתה להדגיש את הסכנה בעלייה של פשעי שנאה, "כיוון שהוא מרמז שעד לאחרונה יהודים היו זרים לרדיפות, כשההפך הוא הנכון".
דבריה של סרנדון, שלטענתה היו לא מתוכננים, זכו לגינויים ולאחר זמן מה לאחר מכן הודיעה הסוכנות שלה, United Talent Agency, כי תפסיק לייצג אותה. UTA ייצגה את סרנדון כעשור.


"כפי שכולנו יודעים, ממאות שנים של דיכוי ורצח עם באירופה, ועד הירי בעץ החיים בפיטסבורג (הירי בבית הכנסת שבו נהרגו 11 במתקפה אנטישמית - ו"א)... היהודים מכירים זה מכבר את האפליה והאלימות הדתית שנמשכת עד היום", כתבה והוסיפה: "אני מתחרטת מאוד על הקטנת המציאות הזו ופגעתי באנשים עם ההערה הזו. כוונתי הייתה להפגין סולידריות במאבק נגד קנאות מכל הסוגים, ואני מצטערת שלא הצלחתי לעשות זאת".
סרנדון ממעטת להשתמש באינסטגרם, היכן שבחרה לשתף מסר זה. השחקנית נוהגת לשתף, ולכתוב דווקא ב-X (לשעבר טוויטר), שם היא מפרסמת כל יום ולאורך כל היום, לא אחת תיאוריות קונספירציה למאות אלפי עוקביה, לרבות טענה כי הנרצחים בטבח 7 באוקטובר נרצחו על ידי צה"ל בקיבוצים ובמסיבת נובה ברעים, או פרופגנדה של חמאס כדוגמת סרטון שצילמו של שלוש חטופות ישראליות בשבי שבו הן מביעות כעס על נתניהו. את הצהרתה באינסטגרם חתמה: "אמשיך במחויבות שלי לשלום, אמת, צדק וחמלה לכל האנשים. אני מקווה שנוכל להיפגש באהבה ובנכונות לנהל דיאלוג, במיוחד עם מי שאנחנו לא מסכימים איתם".