סגור
פוקס ניוז מטה פוקס קורפ. ניו יורק
מטה פוקס קורפ בניו יורק (צילום: AP)

נדחו טענות פוקס ניוז: תביעת הענק שהגישה נגדה יצרנית מכונות ההצבעה תגיע לבית המשפט

דומיניון תבעה 1.6 מיליארד דולר מרשת החדשות בטענה כי הפיצה את השקר שלפיו הבחירות זויפו באמצעות המכונות שלה; שני הצדדים ביקשו מהשופט להכריע בתביעה - אולם זה קבע כי היא תתברר מול חבר מושבעים, וסיפק כמה הצהרות התומכות בטענות דומיניון

שופט בדלאוור, ארה"ב, קבע אתמול כי תביעת הדיבה בסך 1.6 מיליארד דולר של יצרנית מכונות ההצבעה דומיניון ווטינג (Dominion Voting) נגד תאגיד פוקס והרשתות שלו תחל להידון בבית המשפט באפריל. החלטת השופט כוללת גם כמה קביעות העשויות לתמוך בטענות דומיניון במשפט.
מדובר בהפסד לפוקס, שבכירים ושדרנים בה עשויים להיקרא לעדות בנוגע לשקרים שנטען כי הפיצו או סייעו להפיץ, ולפיהם תוצאות הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020, שבהן ניצח ג'ו ביידן את דונלד טראמפ, זויפו.
השופט אריק דיוויס מבית המשפט העליון של דלאוור קבע כי ההצהרות ששודרו בפוקס לא היו בבחינת "הבעת דעה מוחלטת", כפי שביקשה הרשת לקבוע - ולכן אינן מוגנות על ידי התיקון הראשון לחוקת ארה"ב.
השופט קיבל כמה מטיעוניה של יצרנית מכשירי ההצבעה, למעט טענתה שפוקס ומנחיה פעלו בזדון כששידרו טענות מסוימות לגבי המירוץ לנשיאות. לדבריו, "ברור כשמש כי אף אחת מהטענות בנוגע לדומיניון ובחירות 2020 אינה נכונה (...) העדויות אינן תומכות בכך שפוקס ניוז דיווחה על האירועים באופן שאינו מוטה ומתוך רצון טוב".
השופט הצביע על כך שמועד הדיווחים בפוקס בנושא זיוף הבחירות כביכול מצד דומיניון קדם ברוב המכריע של המקרים למועד הגשת התביעות בנושא מצד תומכי טראמפ, שביקשו לפסול את התוצאות במדינות שונות.
הפסיקה מגיעה יותר משבוע לאחר שעורכי הדין של שני הצדדים נועדו עם דיוויס במשך יומיים בדלאוור, וניסו לשכנעו להגיע להכרעה במקום ללכת למשפט עם חבר מושבעים באמצע אפריל. "אנו מסופקים מהפסיקה היסודית של בית המשפט שדחתה בתוקף את כל טיעוניה והגנותיה של פוקס, ומצאה שהדברים שנאמרו נגד דומיניון אסורים על פי חוק. אנו מצפים למשפט", נמסר מדומיניון.
פוקס מצידה טענה כי "התיק הזה עוסק למעשה בתיקון הראשון לחוקה, וההגנה המוחלטת שהוא נותן למדיה בבואה לסקר את החדשות. פוקס תמשיך לתמוך בעוז בזכויות הדיבור החופשי והעיתונות החופשית, בעודנו עוברים לשלב הבא בהליך הזה".
דומיניון הגישה את תביעתה נגד פוקס ניוז ופוקס ביזנס - וכן נגד החברה-האם שלהן – ב-2021, וטענה שהערוצים והמנחים קידמו טענות שווא שלפיהן מכונות ההצבעה שלה "טופלו" בבחירות 2020, כך שביידן ינצח את טראמפ. הנשיא לשעבר, שהואשם רשמית ביום חמישי בעניין פלילי אחר, חזר וטען טענות שקריות לגבי הונאת בחירות נגדו.