סגור
בירה אוקטוברפסט אוקטובר פסט מינכן גרמניה
פסטיבל הבירה במינכן (צילום: גטי )

כלכלת גרמניה הפתיעה לטובה: צמחה ב-0.3% ברבעון השלישי

האנליסטים ציפו כי הכלכלה הגדולה באירופה תתכווץ ב-0.2%; "גרמניה הצליחה להשאיר את הראש רחוק מהמים. עם זאת האתגרים ברבעונים הבאים הם בלתי נמנעים"

התקוות שלפיהן גוש היורו יצליח להימנע ממיתון חמור קיבלו היום חיזוק משמעותי לאחר שפורסם כי כלכלת גרמניה צמחה ב-0.3% ברבעון השלישי לעומת הרבעון שקדם לו - ומעל התחזיות שצפו התכווצות של 0.2%. ברבעון השני צמחה גרמניה ב-0.1%.
בחישוב שנתי עמד שיעור הצמיחה של הכלכלה הגדולה באירופה על 1.2% ברבעון השלישי - מעל תחזיות האנליסטים להתרחבות של 0.8%.
לדברי הכלכלן הראשי של בנק VP, "כלכלת גרמניה הצליחה להשאיר את הראש רחוק מהמים. עם זאת האתגרים ברבעונים הבאים הם בלתי נמנעים". הוא ציין כי נתוני הרבעון השלישי רק מהווים דחייה של כניסת גרמניה וגוש היורו כולו למיתון.
מוקדם יותר היום פורסם כי כלכלת צרפת צמחה ב-0.2% ברבעון השלישי, לעומת הרבעון הקודם - בהתאם לתחזיות ובהמשך להתרחבות של 0.5% ברבעון השני. כך לפני נתונים ראשוניים שפרסמה היום לשכת הסטטיסטיקה במדינה. המנוע העיקרי לצמיחה היה השקעות המגזר העסקי - שגדלו ב-1.3%.
ספרד לעומת זאת איכזבה - עם צמיחה של 0.2% ברבעון השלישי לעומת הרבעון הקודם - מתחת לתחזיות האנליסטים לצמיחה של 0.3%. בחישוב שנתי עמד שיעור הצמיחה ברבעון השלישי על 3.8% לעומת 6.8% ברבעון השני.
הזינוק במחירי האנרגיה על רקע המלחמה באוקראינה, האינפלציה הגואה והעלאות הריבית מכבידים על הכלכלות ביבשת - שלפי מרבית ההערכות צפויה להיכנס למיתון.