סגור
מוסף שבועי 5.1.23 סרט אווטאר דרכם של המים
אווטאר דרכם של המים. עשוי להגיע להכנסות של שני מיליארד דולר (צילום: Century Studios)

"אווטאר דרכם של המים" כבר במקום השביעי בדירוג הסרטים המכניסים בכל הזמנים

עם הכנסות של מעל ל-1.7 מיליארד דולר בעולם, הסרט השני של דיסני בסדרה הפך לשובר קופות. הבמאי ג'יימס קמרון צפוי להוציא שלושה סרטים נוספים

הסרט "אווטאר דרכם של המים" הכניס מעל ל-1.7 מיליארד דולר בקופות בעולם, ונתן לדיסני דחיפה כלפי מעלה, לאחר שכמה אנליסטים בוול סטריט הזהירו כי מנוע שוברי הקופות המפורסם של דיסני מתחיל להיגמר.
ההובלה של הסרט בסוף השבוע הופכת את אווטאר "דרכם של המים" לסרט השביעי המכניס בכל הזמנים, לפני עולם היורה. סרט האווטאר המקורי שיצא ב-2009 מוביל בהכנסות עם רווחים בסך 2.9 מיליארד דולר.
פול דרגראבדיאן, אנליסט בכיר ב- Comscore אמר כי הסרט ממשיך להציג, והוא עשוי להגיע להכנסות של שני מיליארד דולר. "העובדה שאווטאר עדיין מוביל בקופות בשבוע הרביעי שלו היא באמת מרשימה, ולא רואים האטה".
הבמאי ג'יימס קמרון עשוי לקבל אור ירוק להוצאת שלושה פרקים נוספים מהסדרה, לאחר שסרט המדע הבדיוני היקר נמצא רווחי. הזיכיון לאווטאר הגיע לדיסני דרך רכישת Century Fox מרופרט מרדוק, תמורת 71 מיליארד דולר. עסקה שערך מנכ"ל דיסני בוב איגר אשר חזר לנהל את החברה בסוף נובמבר, וחלק מהאנליסטים הטילו ספק בערכה. כעת מתכנן איגר אסטרטגיה חדשה עבור דיסני, ובוול סטריט מעריכים כי הוא צריך לתת עדיפות עליונה לקידום מחדש של אולפני הסרטים של דיסני, בפרט, פיקסאר, דיסני אנימציה ולוקאספילם.
ריץ' גרינפילד, אנליסט ב-LightShed Partner, אמר שיצירת תוכן חדש עבור שירות הסטרימינג של דיסני פלוס הטילה עומס כבד על אולפני דיסני. "דיסני מעולם לא התמקדה בנפח, אלא באיכות ברמה הגבוהה ביותר, אבל העיסוק בסטרימינג דורש כמויות אדירות של תוכן כדי למנוע נטישה של מנויים" הוא הוסיף. "יצירה כל כך מהירה של התכנים דיללה את כוחו של התוכן, זה מרגיש פחות מיוחד". המבקרים מצביעים על הביצועים המאכזבים של פיקסאר בשנה שעברה בסרט "שנות אור", הפרק האחרון בזיכיון המצליח של צעצוע של סיפור, ועל "עולם מוזר" של דיסני אנימציה – כדוגמאות להחמצות הגדולות בשנה שעברה.
למרות החששות, ארבעה מתוך עשרת הסרטים הגדולים ביותר של 2022 היו של דיסני, כולל "דרכם של המים" ושלושה סרטי מארוול: "דוקטור סטריינג' בממדי הטירוף", "הפנתר השחור: וואקנדה לנצח" ו"ת'ור: אהבה ורעם". שלושה מתוך עשרת הסרטים המובילים בארה"ב בשבוע שעבר היו סרטי דיסני לפי Comscore. דיסני גם מציגה את סדרת הסרטים שלה לשנה זו, שנת ה-100 של החברה. ביניהם, "איש הנמלה והצרעה" של מארוול, גרסה מחודשת של "בת הים הקטנה" ופרק חמישי של הזיכיון של אינידיאנה ג'ונס.
בטווח הארוך יש גם סרטי המשך של אווטאר לשנים 2024, 2026 ו-2028. הסרט השלישי של אווטאר כבר צולם, ועל הסרט הרביעי כבר עובדים. עם תקציב מדווח של 350 מיליון דולר, הרף העומד בפני "דרכם של המים" להשגת רווחיות הוא גבוה. "לדיסני הדבר החשוב ביותר הוא שהסרט מצליח מאוד גם מחוץ לארה"ב" אמר צ'אד ביינון, אנליסט ב- Macquarie. בארה"ב הוא יכניס קצת יותר מ-500 מיליון דולר, אבל בחוץ הוא עשוי להכניס 1.5 מיליארד דולר".