סגור
טיילור סוויפט אוקטובר 2023
טיילור סוויפט (צילום: Matt Winkelmeyer/Getty)

אחרי סכסוך התמלוגים: השירים של טיילור סוויפט חזרו לטיקטוק

בינואר פג תוקפו של ההסכם בין יוניברסל מיוזיק לטיקטוק, והחברה הסירה מהאפליקציה את השירים של כמה אמנים, בהם סוויפט וריהאנה - תוך טענות לפיהן גובה התמלוגים נמוך מדי. כעת הוחזרו השירים של כוכבת העל האמריקאית - שבוע יציאת אלבומה החדש

השירים של טיילור סוויפט חזרו לטיקטוק לאחר סכסוך התמלוגים בין הרשת החברתית לבין יוניברסל מיוזיק גרופ. חזרת שיריה של כוכבת העל האמריקאית לאפליקציה הפופולרית מגיעה שבוע לפני יציאת אלבומה החדש, "The Tortured Poets Department".
בינואר הסירה יוניברסל מטיקטוק שירים של כמה מאמניה, בהם סוויפט, אריאנה גרנדה, קמילו קבלו וריהאנה. בהצהרה שכותרתה "מכתב פתוח לכל קהילת האמנים והכותבים – מדוע עלינו להכריז על פסק זמן מטיקטוק", הודיעה החברה שהסכם הרישוי שלה עם האפליקציה פג, וכתוצאה מכך המוזיקה של אמניה הוסרה מכל הסרטונים בטיקטוק עם הודעה לפיה התוכן הוסר בשל הפרת זכויות יוצרים.
יוניברסל הודיעה אז שטיקטוק הציעה לשלם לאמניה וכותביה "חלק קטן ממה שמשלמות אפליקציות באותו סדר גודל". לדבריה, "טיקטוק מנסה לבנות עסק מוזיקה מבלי לשלם בצורה הוגנת על המוזיקה". לפי יוניברסל, טיקטוק אחראית רק ל-1% מהכנסותיה.
החברה התלוננה גם על כך שטיקטוק מאפשרת להקלטות שנוצרו על ידי AI להתקיים בפלטפורמה, ושהיא מפתחת כלים ש"יאפשרו, יקדמו ויעודדו" סוג כזה של יצירת מוזיקה, מה ש"ידלל מאוד את מאגר התמלוגים עבור אמנים בשר ודם".
כעת, כאמור, חזרו השירים של סוויפט לטיקטוק. לא נמסר באופן רשמי האם הושג הסכם תמלוגים חדש.