סגור
יואב גלנט הצהרה גלנט גלנט
שר הביטחון יואב גלנט

שר הביטחון: "צה"ל כשיר, אך אויביי ישראל מפרשים את המצב כהזדמנות"

את הדברים אמר שר הביטחון, יואב גלנט, בדיון של ועדת חוץ וביטחון שנערך הבוקר בנושא השלכות ההפיכה המשטרית על צה"ל. עוד הוסיף: "האיומים החיצוניים על ישראל גוברים ומנגד יש איום על לכידות צה"ל, ותפיסה של אויבינו לחולשה מצד ישראל - לכן דיברתי בפומבי"

"אויביי ישראל מפרשים את המצב הפנימי בישראל כהזדמנות ושעת כושר. המציאות היא שצה"ל נמצא בכשירות, אך אופן פרשנותם את המציאות יכולה לעודד את אויבינו לפעולה". כך אמר הבוקר שר הביטחון יואב גלנט בדיון של ועדת חוץ וביטחון על השלכות ההפיכה המשטרית על הצבא.
גלנט הדגיש כי "בשל העובדה שצה"ל הוא שיקוף של החברה הישראלית, שכל יחידה בו היא הטרוגנית ואין זרוע או חיל ששייכים למחנה כזה או אחר, הוויכוחים בכנסת או בכיכר העיר יורדים לפלוגה ולטייסת. כל הפיקוד עושה מאמץ נרחב להוציא את הנושא החוצה, ושר הביטחון ודאי איננו מרוצה מכך, אך המציאות היא שהשיח מתפשט רוחבית ויורד לעומק הצבא. כיום ההיקפים אינם גדולים, אך הסדק נוצר וקצב ההאצה במגמת גדילה".
"האיומים החיצוניים על ישראל גוברים, התקופה נפיצה, ומצד שני יש איום על לכידות צה"ל ותפיסה של אויבינו כאילו יש חולשה מצד ישראל ולכן דיברתי בפומבי, כדי לתת את המשקל לדברים, מתוך מחויבות לביטחון המדינה ולמרות שידוע כי ייתכן שישלם מחיר".
גלנט ביקש מחברי הוועדה לממש את אחריותם הקולקטיבית למציאת דרך להידברות. "לא חשוב מי התחיל ומי צודק, אלא החזרת הסדר ומניעת מציאות לא טובה בצה"ל".
יו"ר הוועדה, ח"כ יולי אדלשטיין, אמר בסיום הדיון כי "הוועדה שמעה סקירה מדאיגה. לאור המידע שעלה בדיון ולנוכח המצב הביטחוני - ברור כי זו אינה העת להחלפת שר ביטחון. אפעל להמשך זרימת המידע".